Gå til innhold
Fiskersiden

Wilmannsøien 2010


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og Pierre (Gamlingen) som herjer småvilt nede i Marit Bjørgen-land er vel i siget. 10-kilos nylig på flua :) Pluss noe "småtteri".

Hadde en liten turnè oppover dalen og dalstrøka innafor idag. Bare for å myse litt. Jækla mye laks var å se i kulpene ja, og skremmende store endel også. At de hadde passert meg i juni er for meg en stor gåte :)

Men laksen er blitt dressert, den passerer om natta når man sover :D

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd. Gratulerer til Karl-Inge :)

Og jeg kan ikke dy meg for å stikke litt til Silver: Mistenker at jeg har grusa fluepersen din... 2 ganger B)

Jaså, karavoli. Er det noe å skryte av da ? :lolu: Er ikke SÅ stor fluepersen min da, har jo gått mest i mark de siste årene, og nå sluk :blush:

Men jeg fisket på et brukbart fluevald ett år like ved Gaulfossen, og rekordene stod for fall annenhver dag. Hadde jeg fått noen flere år der, skulle æ bærske pinadø mæ hadde kommet opp i 16-18 kilo på flue ja tenker jeg ! For de kom rett i fleisen på min oransjetube før de gikk opp til Gaulfossen. Men det kom da noen svikere som jeg kjenner (som hørte at jeg fikk så bra med laks på flua der) og tilbød bonden det 3-dobbelte, så vips, eventyret var ute. Men 12,8kg ble det etterhvert den sommeren i 1996 :) Sjansen for å perse den der jeg fisker nå er nok svært så liten vil jeg si. Da har jeg nok fisket bort god fisketid i mange uker, og mang en storlaks hadde passert. Så det blir sluk/mark påen igjen. Får bare si at det skyldes dårlig karakter, jeg har "dessverre" ikke den samme tålmodigheten som han Manglerud Star her på FS :blush: Ja jeg sa det til Remy, bedre med 100-vis av utras av storlaks på mark/sluk, enn den ene storlusken på flua hvert jubelår. Men han var ikke helt enig i det :lolu:

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaså, karavoli. Er det noe å skryte av da ? :lolu: Er ikke SÅ stor fluepersen min da, har jo gått mest i mark de siste årene, og nå sluk :blush:

Men jeg fisket på et brukbart fluevald ett år like ved Gaulfossen, og rekordene stod for fall annenhver dag. Hadde jeg fått noen flere år der, skulle æ bærske pinadø mæ hadde kommet opp i 16-18 kilo på flue ja tenker jeg ! For de kom rett i fleisen på min oransjetube før de gikk opp til Gaulfossen. Men det kom da noen svikere som jeg kjenner (som hørte at jeg fikk så bra med laks på flua der) og tilbød bonden det 3-dobbelte, så vips, eventyret var ute. Men 12,8kg ble det etterhvert den sommeren i 1996 :) Sjansen for å perse den der jeg fisker nå er nok svært så liten vil jeg si. Da har jeg nok fisket bort god fisketid i mange uker, og mang en storlaks hadde passert. Så det blir sluk/mark påen igjen. Får bare si at det skyldes dårlig karakter, jeg har "dessverre" ikke den samme tålmodigheten som han Manglerud Star her på FS :blush: Ja jeg sa det til Remy, bedre med 100-vis av utras av storlaks på mark/sluk, enn den ene storlusken på flua hvert jubelår. Men han var ikke helt enig i det :lolu:

Stygg sak det der at kapitalen skal råde når det gjelder tilgang til sportsfiske.

Ellers er jeg litt enig med Remy, men hvis Gaula hadde vært mi "heimelv" hadde jeg nok fiska mer med mark og sluk, ja..

For min del har jeg hatt en fantastisk sesong hittil hvor jeg har perset med lakser på 12.5, 14.5 og med toppnotering på 18. Dvs den største veide vi til 18.5kg utblødd like etter landing. Vi kontrollveide fisken dagen etter på ei anna vekt som viste 17.5kg. Nå vet ikke jeg hvor mye fisken kan lette ved å henge til tørk 12 timer, men jeg noterer 18kg i historieboka.

Planlegger å gå dæ i næringa til vinteren med å en rapport pr storlaks :)

Bilder av laksen kan ses her: http://www.maalselva.no/web/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg kan ikke dy meg for å stikke litt til Silver: Mistenker at jeg har grusa fluepersen din... 2 ganger :lolu:

Planlegger å gå dæ i næringa til vinteren med å en rapport pr storlaks :blush:

Bilder av laksen kan ses her: http://www.maalselva.no/web/

He he, forsiktig med mobbing av Silver, da blir han bare enda mer innbitt og står på verre enn det han gjør nå, dvs at det blir verre for oss andre stakkarer :)

Grattis med flotte lakser, ikke noe poeng å reise til Gaula når du har slike muligheter i "nærområdet" ditt :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.