Gå til innhold
Fiskersiden

Wilmannsøien 2010


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei det går ikke an å blanke der oppe i år, så setter vi litt press på Toby-kaillen. Men forutsetningene skulle ihvertfall være glimrende :ninja:

Utrolig mye laks som har gått på elva i år, og egentlig har det ikke riktig begynt lenger opp i dalen på tross av endel gode fangster ovenfor Støren.

Ble jo tatt en på 20kg. på flue idag, men det var like nedenfor Støren (Krogstad). Men det er flere :)

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det ikke fisk i år Karl Inge, så foreslår jeg at du samler alt lakseutstyret til et digert bål før du reiser hjem.

Det er rett og slett ikke mulig å blanke på ei uke i øvre Gaula nå!

Nei det går ikke an å blanke der oppe i år, så setter vi litt press på Toby-kaillen. Men forutsetningene skulle ihvertfall være glimrende ;)

Stakkars mann, her legges presset på for fullt ja :huh:

Vel vel, du får ha skitt fiske så får resultatet bli som det blir da, Karl Inge!

Endret av Noodles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars mann, her legges presset på for fullt ja :rolleyes:

Vel vel, du får ha skitt fiske så får resultatet bli som det blir da, Karl Inge!

vel, KIS legger jo for så vidt opp til presset selv ved å i det hele tatt annonsere at han har tenkt seg oppover. Med et slik utgangspunkt hadde jeg forsøkt reise litt mer "incognito"...! B)

men for all del, knekk og brekk KIS, vi - det vil si de fleste av oss - unner deg mye fleks og en skikkelig laks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, KIS legger jo for så vidt opp til presset selv ved å i det hele tatt annonsere at han har tenkt seg oppover. Med et slik utgangspunkt hadde jeg forsøkt reise litt mer "incognito"...! ;)

men for all del, knekk og brekk KIS, vi - det vil si de fleste av oss - unner deg mye fleks og en skikkelig laks.

Jeg liker litt press på meg B) Men egentlig kjenner jeg at jeg gleder meg mest til pils,fri og morgenstemningen langs elva :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate hvilke drømmeforhold du kommer til å få. Elva kommer nok til å stige brukbart til du kommer. Dvs det blir bevegelse på de store som står nedenfor, og det er ikke få! I tillegg kommer det nok mye laks opp igjen i all slags størrelser. Disse har du nok oppe hos deg i slutten av perioden. Spår bonanzauke, men det kan bli utfordrende at laksen går fort...

Fisket selv noen timer i dag tidlig og fikk en usedvanlig fin liten blank mellomlaks. Mistet fisk i går og fikk 4 forrige uke (3 Gaula og 1 Orkla), samt mistet 2. Dette på veldig få fisketimer, så du er nok i eldorado nå.

Fikk også melding fra Frøya nå i dag. Er usedvanlig mye fisk som tas i not nå. Det meldes om rekordsesong (ever!!!) selv med fryktelig kort sesong. I den ene nota var det 50 talls laks i går kveld. Alle størrelser, og faktisk mange mellom 10 og 12 kilo. Jeg har selv notrett gjennom "familiearv" når det er sagt, men står urørt... Ellers fikk en kompis 2 mellomlaks på 4-5 kg fra land på Frøya igår kveld under makrellfiske med ungene. Han har aldri fått en laks før...

Skal selv til Frøya om par dager og kan sende en liten not-rapport etterhvert. Dette bruker å være en bra indikator på oppgangen utover sesongen...

Parkerer selv lakseutstyret for en liten uke og satser på flatfisk, steinbit, lange, stoor sei, lysing, krabbe og kamskjell...

Håper laksehaillet også glir over i sjøfiskhaill...:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir spennende :rolleyes:

Siden turen er forhåndsannonsert, nesten med garanti om fangst, kan man jo nesten begynne å spekulere på hva som kan gå galt i år..

Har noen ganna Tobyene? Blir KIS rammet av sykdom i år? Tørker Gaula inn?

Ja vi får vel se.

Skitt fiske fra en som ikke får fisket laks i år :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er meldt endel regn fremover mot helga. Litt jojo-elv (tror ikke det blir flom nei, så ingen fare) så vil mye fin laks flytte på seg oppover hele dalen. Og dette må jo bare bli bra, uansett om man fisker på Hovin/Støren, Singsås eller lenger opp. Står nok endel stordjævler hen og den som vil syge seg på noen fluer fremover nåja hvis værmeldinga slår til :D

Om det blir bra vannføring og laks kommer på elva i nedre deler, vil de nok ikke merke i det hele tatt på lenge oppe ved Singsås. Så de er nok helt avhengig av den laksen som står ovenfor fossen.

Laks som går på stor elv fremover nå har det ikke med å gå så særlig raskt opp elva. Kan faktisk gå en hel uke før flak som kommer i slutten av juli eller i august nede hos meg er på Lundamo !

Vil tro at så og si alle de brukbare fiskene som blir tatt ovenfor fossen nå er laks som har gått i nedre deler for mange uker siden, i juni eller mai.

Hører selv mange sikre kilder nevne at det er kriminelt mye laks i fjorden, og ned ved Melhus også. Og at det er tatt unormalt mye laks i nøtene i hele juli ! Stor laks og mellomlaks. Må da bare bli knall når de kommer engang, men da må elva opp, opp, opp til gangs. Så vi får noen 150-meters utras på flugguene vårres igjen :rolleyes:

Jeg tror at for hver dag elva nå er liten fremover, så blir flaket som evt. vil komme på stor elv bare bli større senere uti august. Hele greia kommer på en gang !

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var egentlig veldig merkelig, for det er nesten ikke tatt laks siste dagene 3-4 dagene. Før det var det villt innimellom...

Snakket med par karer i dag som hadde fisket mye de siste dagene, og de sa det var stille før stormen nå...mht regnet. Snakket også med en svenske som hadde vært der i 4 dager uten å ha kjent snurten...

Virker som om det er umulig å være i Gaula nå uten å få laks. En kompis fisker på Krogstad, og han og en til har kjørt på 26 laks siste 48 timer..

Tror det lukter liten sommerflom om yr varselet slår til:

Gaula:25mm i Haltdalen, 30mm i Budal onsdag + torsdag.

Orkla: 36 mm i Berkåk samme dager

Namsen/sideelver, 36 mm i Grong samme dager

Stordalselva, 30 mm i Åfjord samme dager

Par kompiser som legger vekk Gaula disse dagene og jumper til Sokna...kanskje ikke noe dumt valg :) Disse karene bruker også å ha frykelig til lakseteft...

Ja det er meldt endel regn fremover mot helga. Litt jojo-elv (tror ikke det blir flom nei, så ingen fare) så vil mye fin laks flytte på seg oppover hele dalen. Og dette må jo bare bli bra, uansett om man fisker på Hovin/Støren, Singsås eller lenger opp. Står nok endel stordjævler hen og den som vil syge seg på noen fluer fremover nåja hvis værmeldinga slår til :D

Om det blir bra vannføring og laks kommer på elva i nedre deler, vil de nok ikke merke i det hele tatt på lenge oppe ved Singsås. Så de er nok helt avhengig av den laksen som står ovenfor fossen.

Laks som går på stor elv fremover nå har det ikke med å gå så særlig raskt opp elva. Kan faktisk gå en hel uke før flak som kommer i slutten av juli eller i august nede hos meg er på Lundamo !

Vil tro at så og si alle de brukbare fiskene som blir tatt ovenfor fossen nå er laks som har gått i nedre deler for mange uker siden, i juni eller mai.

Hører selv mange sikre kilder nevne at det er kriminelt mye laks i fjorden, og ned ved Melhus også. Og at det er tatt unormalt mye laks i nøtene i hele juli ! Stor laks og mellomlaks. Må da bare bli knall når de kommer engang, men da må elva opp, opp, opp til gangs. Så vi får noen 150-meters utras på flugguene vårres igjen :D

Jeg tror at for hver dag elva nå er liten fremover, så blir flaket som evt. vil komme på stor elv bare bli større senere uti august. Hele greia kommer på en gang !

Endret av Stinger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.