Gå til innhold
Fiskersiden

Hvor får jeg service på en Ambassadeur 5500-C3 2-speed?


boganis
 Share

Recommended Posts

Under en aldri så liten opprydning her i Oslo kom jeg over en snelle jeg hadde glemt. Må vel ha kjøpt den i -91 eller deromkring.

Det er en Ambassadeur 5500-C3 2-speed.

Det ser ut som den trenger en overhaling, men det hadde vært festlig å ta den i bruk på ny.

Jeg bor for det meste i Oslo, men også en del på Södermalm i Stockholm, Söder Sportfiske ligger et flaskekast unna.

Finnes det noe eget ABU service-senter i Sverige for alderstegne sneller?

Hvis ikke, hvor lønner det seg å levere snellen inn til service?

Stockholm eller Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke gjøre det selv?

Det er mye enklere enn man skulle tro sålenge man ikke er utstyrt med 13-14 tommeltotter og dødelige mengder utålmodighet.

Tips her:

https://www.fiskersiden.no/index.php/artikler-mainmenu-114/nyttig/106-vedlikeholdservice-av-ambassadeur-sneller

Og her:

http://www.realsreels.com/servicing/Ambassadeur%206500C3%20service.pdf

Deletegning finner du her:

http://www.abugarcia.com/product_schematic.php?search=5500+&id=&search_submit=Search+%3E%3E#

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar Trond :)

Vel jeg kan vel sikkert gjøre det selv, men nå er jeg på vei til hytta i Hallingdalen, deretter blir det litt Stockholm og dens skjærgård, så litt Osen-halvøya, etter det litt Östersund, før det til slutt blir litt badeferie i Oslo. Så... det hadde jo vært fint å levere den inn å få jobben gjort mens jeg har det travelt med å slappe av i ferien :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert rimeligst å få tatt servicen i Sverige. Serviceavdelingen i Norge er lagt ned så Pure Fishing Norway sender snella til Sverige.

Kan risikere at det vil ta noe tid å få utført service nå i ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Det er riktig at det ikke skrus sneller i Norge lenger, men serviceavdelingen er jo ikke lagt ned.

Det tar ikke så lang tid å få tilbake servicesneller levert Pure Fishing i Norge, ikke blir det særlig dyrt heller - med mindre det er store deler av snella som må byttes ut. Skal man uttale seg om det blir dyrt og tar lang tid å få tilbake servicesneller her i Norge bør man i det minste ha et grunnlag for å uttale seg, ikke synse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden prisnivået generelt er lavere i Sverige enn i Norge samt at frakten blir lavere internt i Sverige bør det gå an å resonere seg fram til at det er rimeligst å få utført dette i Sverige hvis en har muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-men når prisingen skjer fra verkstedet i Sverige blir vel ikke det noe forskjell vel?

Snellene sendes i en samleeske til og fra Sverige, samt at hele fortollingsprosessen er samordnet. 

At butikkene har forskjellig påslag for "handling" av snella vet verken du eller jeg hvor mye utgjør - men det gjelder jo i både Sverige og i Norge.

Tror ennå du synser på feil grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.