Gå til innhold
Fiskersiden

Saltvannsiske fra land, Arendal


Fantefar
 Share

Recommended Posts

Noen som har tips om gode steder å fiske fra land i sjøen i Arendal. Frister ikke helt med bunnfiske langs Langbrygga, for å si det sånn. Har en sønn på fire som er blitt totalt fiskefrelst, og da vi ikke har båt er jeg interessert i å finne gode plasser å fiske fra land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips om gode steder å fiske fra land i sjøen i Arendal. Frister ikke helt med bunnfiske langs Langbrygga, for å si det sånn. Har en sønn på fire som er blitt totalt fiskefrelst, og da vi ikke har båt er jeg interessert i å finne gode plasser å fiske fra land.

Om jeg skulle ta med barn, så er det 3 plasser som er verd besøk og alle på Hisøy side ( for å gjøre det enkelt for deg)

-Havøysund og odden til venstre når du ser mot havet. Her får du det meste i overflaten og på bunnen. Er du uheldig får du HA også.

-Sandvigodden, ved fyret. Samme som over ( minstemannen min fikk 9 SØ over kilo her, samtt persen hans på 3 kg) Av de beste plasser til det meste, også kystmeite.

-Bryggabygget( stor parkeingsplass) Fin makrell plass , men er du uheldig kan laksen ta kroken også. Flott strøm plass.

Fiskeplasser.jpg

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :)

Men, et par spm. :

Hvordan er det å komme seg ned til fyret ved Sandvigodden, går det vei ned dit, eller kan man gå uten å gå gjennom folks hager o.l.?

og;

hvor er Bryggabygget?

Uansett, skal teste disse stedene i løpet av ei ukes tid, gleder meg masse :notfair:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :)

Men, et par spm. :

Hvordan er det å komme seg ned til fyret ved Sandvigodden, går det vei ned dit, eller kan man gå uten å gå gjennom folks hager o.l.?

og;

hvor er Bryggabygget?

Uansett, skal teste disse stedene i løpet av ei ukes tid, gleder meg masse :)

Som før skrevet , valgte jeg disse plasser for å gjøre det enkelt for deg. Det er bare å spørre og du kommer frem til alle plassene uten å forstyrre noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle steder lokalisert, og tok med guttungen til odden på Havsøysund pluss til Bryggabygget på lørdag.

Havsøysund ga meg en lyr på kroken, men i beflippelsen over min første sådanne var jeg for treig med å løse på bremsen da den raste ut, så, det var den sluken :thumbsup:

Ellers fin fiskestund der, guttungen likte godt å sitte på svaberga med brenningene imot.

Tok en kjapp tur innom Bryggabygget på vei hjem, og det ga tre makrell av brukbar størrelse :rolleyes:

Tester Sandvigodden til uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.