Gå til innhold
Fiskersiden

Fisk har vert min interesse i hele mitt liv,


Gismervik
 Share

Recommended Posts

Har nettopp fått meg et undervannshus til kameraet, så nå kommer jeg nok til å prøve meg mer under vann eller over... :pic:

Under vann får du se mer enn de fleste hadde trodd.

Har bare prøvd meg mens jeg fridukker til nå, men det blir vel noen flaskedykk i uka, da blir alt så mye enklere.

skrubba.jpg

Endret av Gismervik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knall! Ikke vær redd for å dele bilder, vi tåler en undervannsfotograf til :pic:

Jo takk,jeg har bare "prøvd" dette ennå.

Siden ungene "må" være med, har det bare blitt tatt bilder under fridykking til nå.

Det blir nok noen flaskedykk nå i uka, og da blir det forhåpentligvis noe annet enn ei skrubbe å ta bilde av.

Foto er gøy, men jeg må lære mye på nytt nå.

Det er langt fra det samme med "julebilder" i forhold til uv-foto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk,jeg har bare "prøvd" dette ennå.

Siden ungene "må" være med, har det bare blitt tatt bilder under fridykking til nå.

Det blir nok noen flaskedykk nå i uka, og da blir det forhåpentligvis noe annet enn ei skrubbe å ta bilde av.

Foto er gøy, men jeg må lære mye på nytt nå.

Det er langt fra det samme med "julebilder" i forhold til uv-foto.

Kjekt med undervannsfoto.

Det er bare å stå på og prøve seg frem, så kommer resultatene etter hvert. Dessuten er det jo veldig artig å holde på slik da. Bildet av skrubba var heller ikke noe å skjemmes over. Har du blitz på kameraet eller bruker du kun naturlig lys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blits på kameraet, men jeg tenkte at jeg skulle prøve å lyse opp med lykta også(?).

Det blir nok mye "prøving og feiling" her i starten..hva ellers lærer mann av..??

Jeg har bare tatt bilder under fridykking til nå, men det skal bli lettere å finne motiver under flaskedykk.

Får se om jeg ikke kommer meg uti sjøen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blits på kameraet, men jeg tenkte at jeg skulle prøve å lyse opp med lykta også(?).

Det blir nok mye "prøving og feiling" her i starten..hva ellers lærer mann av..??

Jeg har bare tatt bilder under fridykking til nå, men det skal bli lettere å finne motiver under flaskedykk.

Får se om jeg ikke kommer meg uti sjøen i dag.

Lykke til.

Det skal fungere bra med lykt også selv om jo blitz er det beste. Hvis du har en innebygget blitz i kameraet og bruker denne, kan den fort gjøre mer skade enn nytte da den vil lyse opp partiklene rett foran linsen din. Det geniale med digetalt kamera er at det er tilnærmet gratis å prøve og feile, så det er bare å kjøre på :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til.

Det skal fungere bra med lykt også selv om jo blitz er det beste. Hvis du har en innebygget blitz i kameraet og bruker denne, kan den fort gjøre mer skade enn nytte da den vil lyse opp partiklene rett foran linsen din. Det geniale med digetalt kamera er at det er tilnærmet gratis å prøve og feile, så det er bare å kjøre på :thumbsup:

Jeg har innebygget blits, ja, men på undervannshuset er d en grå/hvit plast-plate som settes på litt forran blitsen(ca 5 cm forran).

Den demper d skarpe lyset og da ser mann ikke så mye til partikler/luftbobler.

Spesielt på nærbilder/macro er den et "must".

kam001.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Endret av Gismervik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har innebygget blits, ja, men på undervannshuset er d en grå/hvit plast-plate som settes på litt forran blitsen(ca 5 cm forran).

Den demper d skarpe lyset og da ser mann ikke så mye til partikler/luftbobler.

Spesielt på nærbilder/macro er den et "must".

kam001.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Ja, på makro må du nesten ha blitz uansett hvor godt lys det er. Blir spennede å se bildene dine fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.