Gå til innhold
Fiskersiden

Din Gjedde dag!


Shifty
 Share

Recommended Posts

Du sitter og spiser frokost på en lørdagsmorning i midten av august.

Solen er nettopp stått opp,kaffen er akkuratt passe sterk.

Fiskeutstyret er pakket og du har ingen andre bekymringer en og fange storgjedden.

Du fisker fra land. det er relativt grunt og noen steder med litt mer dybde.

solen skinner det er ca 20 grader ute på dagen..

Hvordan gjør går du frem?

Bruker du dupp, glidene oppset eller bunnmeite?

Wobbler, skje sluk, spinner eller jerking?

Fisker du fra 0900 til 2400 eller holder du deg til formidag, ettermidag eller kveld

fortell hvordan DU hadde gjort det, eller hvordan du gjorde det når du fikk drømme gjedden.

(kasnkje jeg lærer et triks eller to) =)

Endret av Shifty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde begynt en ringerunde til folk som enten er litt drevene fra før eller hvis de ikke napper (høhø) så tar jeg med ett menneske som sjelden eller aldri har prøvd seg skikkelig på gjedda.

Så ville jeg valgt en plass hvor det ikke er kun 3 meter å fiske på. Finne en bit land hvor jeg kan gå noen hundre meter begge retinger og kaste og holde meg selv aktiv, dette hjelper sikkert ikke på fisket, men det hjelper meg psykisk.

Så ville jeg meita opp no agnfisk. Og rigga en flytedupp rigg som kan drive rundt å suse på en par-tre-fire meters dyp og blåse intil land får å så bli hivi ut igjen noen ganger. Ligger agnfisken for stille har jeg ikke no trua så jeg prøver å få den til nye steder med ugjavne mellomrom. Opplever att hvis gjedda tar så tar den raskt ett agn.

I tillegg til dette ville jeg hoppa rundt på land å kasta med wobblere, jerks og spinnere til enten skrinet var endevendt eller jeg fant noe han tok på.

Når storgjedda biter som jeg skønte var meninga med hele turen :lolu: ville jeg prøvd i en time til så flytta meg til ett nytt sted som minner om det stedet jeg fikk den store sånn dybdemessing. Og ikke minst hvordan bunnforholdne er.(steinete?)

Viktigst av alt: MMSe bilde til min fiskekammerat så han veit hvor skapet står. Hvis han ikke er med da selvsagt.

Poeget med å være to er det å ha noen å sparre idèer med. Ett hode kan fort kjøre seg inn i en blindvei, mens to kan komme opp med ville ideer eller se tegn på vannet som avgjør hva man velger å fiske med slik at man begynner å lykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.