Gå til innhold
Fiskersiden

vær


poppe
 Share

Recommended Posts

Gjest La Dolce Vita

Mina erfarenheter säger bara att det är så mycket svårare att fiska i vind men kommer man bara ut med sluket/agnet/flugan så nog tar fisken alltid. I morse ( 0700 ) tog jag en Horngel(? Horngädda) i 12 sekundmeter och meterhöga bölger. Det var lite lurigt att kasta förbi bränningarna och komma mer än 20 meter ut men på tredje kastet satt den. I eftermiddags / kväll har jag varit ute i ca 4 timmar med kanot och försökt locka aborre/ gädda med RIKITIGT dålig resultat. Favoritwobblern blev kvar i sölepytten vars namn jag aldrig mer tänker nämna.[ :( ] Men det vi fick koncentrera oss mest på var att paddla pga den hårda vinden så därför vet jag inte om fisken var lite bitvillig.

/LDV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok være vanskeligere å fiske i mye vind. Særlig hvis det er dypt der hvor man fisker. Men mine erfaringer er at det faktisk er mye bedre bitt ved mye vind. Blir mere bevegelse i vannet. Som tidligere nevnt er vindreting svært viktig. Pålandsvind er desidert best. Og jeg velger ofte plass ettersom hvor vinden står. Når det gjelder gjeddefiske, så har jeg også her fått mere fisk når det blåser. Men fisk i den enden av vannet som vinden blåser mot.

Overraskende mange av mine beste fangster er tatt i drit-vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåste det ikke nordavind igår, da? Spilte ihvertfall ingen rolle for torsken igår, der den var på matleting på bunn.

I går var det jigg som var torske-killer'en, hadde noe på jigg'en ca 2.hvert kast. Ikke alltid lett å kroke når torsken napper i jigg-halen, men fikk opp 8 torsk på 1 time.

Ellers så jeg en del vak igår (kveld) tross nordavinden - fikk napp, men etter 3 kraftige utras var SØ'en SØkk borte :-( for f....

Gikk deretter over til Torsk (se over).

Mort1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

Erfaringsmessig er svak sønnavind det beste i de aller fleste tilfeller. Har riktignok fått flere av persene mine under nordavind og ugunstige forhold, men da har det alltid vært dårlig bett bortsett fra de får store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.