Gå til innhold
Fiskersiden

Skal kjøpe ny stang, trenger annbefalninger


Flexi
 Share

Recommended Posts

Er det noen fiskestenger dere kan annbefale?

Den må være godt egnet til multisnøre, helst med titanium ringer.. Slukvekt 20-60gr over 10".. Vill ikke ha noe myk stang heller.

Veldig lite å se inne på sportsforetningene her jeg bor, så da må vi ty til internet :thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle stenger til shimano er godkjent for alle typer multisnøre.

Kjøp en Beastmaster 330H

Men hva skal du fiske sia du skal ha den så kraftig? 20kg laks?

Jeg syntest Beastmaster var alt for myk, er ute etter noe litt stivere. Skal bruke stanga til litt av hvert å ikke bare for å fiske etter laks. Fisker mye fra bergene, å har lyst til å kunne kaste LANGT å i tilleg kunne hente opp noe større fisk.

Etter å ha snakket med di på Sport1 så blir di keramikk ringene utslitt etter en stund om du skal bruke multisnøre på di, i tilleg så er di lett å knuse. sant/usant? Eller vill disse vare i mange år med aktivt fiske?

Har en Shimano XFX 270MH 2,70m C.W 15-40g, Vill tro dette er en modell som er utgått for mange år siden, jeg finner ikke nøyaktig denne stanga noen steder på nettet.

Men, uans om den er så gammel, vill jeg kunne bruke multisnøre likevell? Ettersom jeg har forstått så er dette på nyere modeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.