Gå til innhold
Fiskersiden

Tips til mini-pc?


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Vurderer å øke maskinparken med en mini-pc. Bruksområdet er svært begrenset:

1.Tekstbehandling

2.Surfing ("lett surfing")

Dette skal ikke være en arbeidspc men en pc jeg drar frem når jeg sitter og venter rundtom slik at jeg kan få blogget, skrevet på artikler jeg jobber med etc. Skal ikke brukes til spill,bildebehandling eller annet krevende.

Jeg er ikke inne på dette med mini-pc i det hele tatt, men synes en bærbar blir både for stor og dyr til mitt begrensete bruk. Jeg er litt opptatt av følgende:

1.Godt tastatur

2.OK skjerm

3.Enkel i bruk

Omega3 tilskudd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet det som er verdt å teste og kjøpte første opplag av Acer Aspire One A150 8.9" når den kom for drøye to år siden.

Konklusjonen? Asus EEE pc. Skal se om jeg finner den modellen jeg ville brukt til bruket du beskriver.

Hvis du føler du har spenn:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=592599

Ellers økonomiutgaven:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=595877

Tipper du finner de billigere andre plasser :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ADVENT til nøyaktig det bruket du beskriver, og jeg er dritfornøyd med den :D

Siden jeg viste hvilken bruk jeg skulle ha den til, gav jeg blaffen i prestasjoner, det eneste jeg prøvde var utforming av touchpad og knapper.

akkurat som om jeg skulle kjøpt en billig speilrefleks... kjenn hvordan den ligger i hånda ,og kjøp den som passer klypene dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt en Acer Aspire One i ca. 1 1/2 år og er kjempefornød, men jeg oppgraderte til Win-7 premium home og til 2 G ram. Ca. 2 1/2 times batterikapasitet, kunne vært bedre enn det.

Derfor jeg har kjøpt 3 ekstrabatterier. 6cell, 9cell og nå 12cell. Bør holde til ~30timer. 

:thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.