Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskeutstyr kona ikke vet om?


Ginny
 Share

Recommended Posts

Har stort sett det jeg trenger, kjøper alltid "noe" uten at det går utover økonomien, sier alltid ifra.

Kansje værre med all fiskingen, jeg fisker MYE, men som jeg sier er det bedre å dra ut å fiske å ha den lidenskapen(hobbyen) enn å dra ut i helgene å drikke seg dritings.

Er mann 2 om utgiftene blir dyre innkjøp alltid snakket om uansett om det er fiskeutstyr eller noe annet, "vite"løgner om kjøp av fiskeutstyr gidder jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt det før og sier det igjen

...Dere blir lurt ! Om konen deres bruker mindre enn 2000,- i mnd på frisør er hun under middels(minst)

Kjøp den wobbleren og føl deg lur ;-) Hun lurer deg uansett !!

Fikk "konekvitering" på Villmarksbutikken for noen år sida. Ambassadeur til 1999,- blei til 499,-...

Justere ned prisen på tur hjem fra shopping er da god økonomi eller? ^_^

Ha ha ..... Du er så utrolig naiv

Endret av angler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Pussig at ikke dette store og viktige fagfeltet ikke skaper større engasjement. Er nok en del som velger å ligge lavt av frykt for at livsledsageren skal snappe opp metodene og sette en stopper for flyten av go`saker inn i heimen.

Mye er nevnt men jeg kan jo dele litt av egne erfaringer. Har som noen antyder litt kjennskap til temaet og har prøvd litt forskjellige innfallsvinkler over hele skalaen - det vil si alt fra full åpenhet til blank løgn.

Kvitteringstrikset: Dette er jo en klassiker. Men må du ty til dette er det jo ting som tyder på at den hulde viv allerede er mistenksom. Legger du uoppfordret fram skriftlige bevis er hun jo nødt til å ane ugler i mosen. Frarådes!

Sende til jobben: Utprøvd og funnet å fungere aldeles utmerket! :)

Sende til (fiske)kompiser: Utprøvd med varierende hell. Velger du denne varianten er det tvingende nødvendig å plukke en kompis i ungkarsklassen. Har han en kvinne i huset løper du en stor risiko. Krysser denne veier med din egen hustru kan ting gå alvorlig galt!

Fortelle alt: Stor fare for at det går opp for din utkårede at du faktisk er ravende gal. Utrolig kortsiktig og kan få alvorlige følger for videre samliv.

Være macho: Noen skryter på seg denne tilnærmingsmåten. Bare kjøper, forteller og ber kona holde kjeft. Frarådes hvis man ikke satser på å bli ungkar igjen. Tror forresten ikke noe særlig på dem som påstår de kjører denne varianten. Med et hederlig unntak for Jostein som erklærte at "Hvis ikke far sjøl er fornøyd så blir det ikke hyggelig for noen" før han bestilte mengder med fiskeutstyr. Siden den gang har hun det ble sagt til jaggu blitt eks-kjærringa hans. :)

Spørre først: Gjør noen framstøt når du værer at ditt hjertens kjær er i modus for å unne deg litt ekstra. Med stor sansynlighet vil hun ikke se forskjell på den innvilgede stanga eller snella og de tre-fire du ikke klarte å la være å kjøpe i tillegg. Må brukes med omhu.

Cash is King: Skulle du være så uheldig at lyset i ditt liv snubler over en kontoutskrift kan du være i trøbbel hvis VISA`n har vært litt i overkant flittig brukt. Bruk kontanter til diskrete innkjøp!

Det økonomiske aspektet er en side av saken. En helt annen ting er å lagre snadderet på en forsvarlig måte uten at det vekker mistanke. Noen momenter som kan gjøre livet litt enklere for oss prylbøger:

Skaffe nok: Som noen er inne på gjelder det å komme over en kritisk masse hvor nyanskaffelser sklir ubemerket inn i mengden. Rigger du stangstativ så sørg for all del for å ha god plass til nyanskaffelser uten å måtte utvide stativet. Sneller oppbevares i ugjennomsiktige kasser med god plass til flere små underverker.

Kjeller/garasje/uthus: Her åpner det seg store muligheter! Har selv meget god erfaring med "lekestue". Designet selv og bygget med tanke på at her skal det plasseres mengder av utstyr på en diskret måte. Spesielt fornøyd med hemsen over inngangspartiet!

Egen fiskebil: Vi har fram til forsommeren i år kun hatt en bil i husholdningen. Investerte i en til og det har vært verdt hver eneste krone! Nå kan jeg putre rundt med bilen full av nyanskaffelser i påvente av en god anledning til å få det i hus.

Takboks: Genial oppfinnelse! Her åpner det seg også en verden av muligheter. En gjennomsnittlig norsk kone rager ikke veldig høyt over bakken og takboksens plassering gjør at det faller seg naturlig at mannen blir enerådene på dette området.

Stangbag: Et must! Her plasserer du glatt 8 stenger og 4 sneller som svært sjelden vil bli registrert av andre enn den som har den med på tur - altså deg!

Bruk ungene: Har du småtroll er det gode muligheter! Du kjøper selvsagt utstyr du selv har lyst på og gir til ungene. Særlig egnet når det gjelder lett utstyr. Flere av mine jiggstenger og -sneller har kommet i hus som gavekjøp til arvingene.

Begrense innkjøpet: Selvsagt helt utelukket og utgår med skyhøye kneløft!

Dette var bare de mest opplagte tiltakene. De virkelig hete triksa må jeg dessverre holde for meg selv. I motsetning til en viss kone i særp har min fri tilgang til både internett og omgang med andre hunkjønn ute på bygda.

Skulle du til tross for alle forholdsregler bli tatt med buksa nede er det bare å si det som det er: Her er det snakk om investeringer i ren, skjær livskvalitet. Slikt kan - og skal - ikke måles i penger! :goodjob:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til har man jo en eller annen dag som skal feires. Her gjelder det å ha en fast fiskeutstyrspusher som kjenner deg godt. Du forteller konemor hva du skal ha og fra hvor, konemor stikker til fiskeutstyrspusheren, hilser selgeren fra deg å får det du skal ha i gave, hun betaler 1499.- og synes gaven til deg var billig. Dagen etterpå stikker du ned til fiskepusheren å betaler de resterende 4500.- kronene :-).

Funker vistnok i følge en kompis som har *litt* modellflydilla.

Jeg er veldig glad for at jeg slipper det styret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja....stod ei havfiskestang i garasjen til en kompis i fjor, som så forærte den i "gave" til meg når vi hadde fått grisa den til litt med fiskeslo og sånn...

Eller så fikk jo guttungene hennes plutselig et par nye fiskestenger i sommer (eldstekaren finns ikke intresert, så der ble det ny ørretstang på stefar, he he)...

Nå "trenger" yngstemann ei ny fiskesnelle til våren...og det er jo billigst nå som sesongen slutter... he he

Sånn går no dagan....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.