Gå til innhold
Fiskersiden

Vansjø 26.09.10


erik
 Share

Recommended Posts

Noen har kanskje lagt merke til at det ikke akkurat har haglet inn med rapporter fra meg i år, men sist helg hadde jeg endelig en lenge etterlengtet mulighet til å komme meg ut i båten igjen. Karl Johan var klar som ett egg, og tok turen opp for å bistå.

Lørdagen ble tilbrankt rundt Oscarsborg. Planen var egentlig å bruke hele helgen her, men på grunn av kjipt vær og dårlig fiske (uslåelig kombinasjon), dro vi til hytta i Vansjø lørdag kveld. I fjorden fikk vi kun en minitorsk og to lyr på kiloen.

Søndagen pakket vi båten med jiggutstyr, kastestenger og pilkestenger. Noen poppere ble også med, selv om troen på disse kanskje ikke var helt på topp. Dessverre ble dette dagen for dårlig kroking, jeg hadde sikkert 15-20 tilslag uten å kroke fisken. Men noen gjedder, abbor og gjørs ble det jo. (Beklager dårlig bildekvalitet, kameraet fant jeg ikke i farten.)

Rolig og snill gjedde på vei inn. Denne tok en 15cm jigg på ca 5m dyp:

107694_s.jpg

Plutselig ombestemte den seg visst:

107695_s.jpg

Men den måtte gi tapt til slutt:

107692_s.jpg

En av flere gjørs:

107693_s.jpg

Litt overraskende fikk vi et par gjedder på popper også, men jiggen var klart overlegen denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr ikke all verdens, men med båt må man begynne å tenke på at det dukker opp noen "nye" steiner. :dribble:

Hagla er med ja, er en del av sjarmen tidlig på morgenen å gå langsmed vannkanten og se om man ser noen ender. Men denne gangen var vi for sent oppe, så hagla ble ikke brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr ikke all verdens, men med båt må man begynne å tenke på at det dukker opp noen "nye" steiner. :D

Hagla er med ja, er en del av sjarmen tidlig på morgenen å gå langsmed vannkanten og se om man ser noen ender. Men denne gangen var vi for sent oppe, så hagla ble ikke brukt.

Ja, jeg forstår det med "nye steiner", regnet med at det kom som et advarsel! Oppdaget et "ny stein" alt den 16 Sept., heldigvis sa det før jeg traff det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt noen propeller i Vansjø etterhvert, men man må nesten regne med litt svinn her. Man lærer selvfølgelig etterhvert, men med varierende vannstand og så store områder som nesten bare må utforskes, er det ikke til å unngå problemer. De siste årene har jeg alltid hatt med reservepropell og verktøy på tur, uansett om jeg er i Vansjø eller andre steder. Båten min kan i praksis ikke ros, og det kan bli VELDIG langt å padle seg hjem. :) (Har ekkolodd, men med så lav snittdybde er ikke alltid det noen garanti heller.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.