Gå til innhold
Fiskersiden

Ny stang 30 lbs


Mr Tucker
 Share

Recommended Posts

Tror det står mellom Greys Siege 24lbs eller antares 20-30 lbs eller 30-50 lbs. Kjente litt på 30-50 lbs antares og den kjentes myk nok ut. Hvordan er aksjonsforskjellene på disse stengene? er 20-30 lbs antares mye mykere enn 30-50 lbs antares?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er erfaringen med korkhandtaket til greys stanga da? hører mange sier at det bare er dritt mens stange er som en gave fra oven, tenkte å kjøpe denne med den nye saltiga snella til sommeren.

Har hatt stanga i ca 6 år nå, eller mer. Og korken holder seg fin. Syns det setter like mye lukt og drit i ett evagrep egentlig. Varmt og fint er det på vinteren også.

Antaresstanga blir alt for bløt til jigging.

Vil tro 400g er øvre grense ja. Og selv dette blir tungt å stå å jigge med i 12 timer. Vi kjørte 14-17timers dager i Tromsø, og da gidder man ikke sveive på seg brokk.

Hilsen

Robert

Endret av fiskekongen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14-17 timer? Det må jeg si er imponerende :) Bare en uke igjen til det blir fiske for alle penga her (bokstavelig talt). Da skal kveita tas. Håper på ny rekord. Nå begynner lyset å svikte litt her nord, så øktene blir nok ikke lengre enn 10 timer. Hvordan er Greys stanga til agnfiske da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takker Robert, ja merket ikke forskjell på andre stenger jeg har med kork vs skummet i forhold til lukt og sånt.

Lykke til med satsinga, skal man tro været rett begynner nok sesongen og daffe av nå-.- ALT for lite fiske i år.

De timene med fiske går sinnsykt lett så lenge man har godt selskap, lengste jeg har fisket alene var en gang 12timer i strekk(i båt da) blir sinnsykt pratesjuk etterhvert:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er antares mer ei meitestang enn ei jiggstang. Ikke ei stang jeg ville gått for. Da hadde jeg heller gått for speedmaster i samme klassifisering som er hakket stivere og leveres med triggerhåntak. I tillegg koster den halvparten.

Antaresstanga blir alt for bløt til jigging.

Ja, hver sin smak. Smaken er som baken osv..

For min del var ihvertfall en Antares 20-30 lb en drøm å kjøre 50+-kveite på.. :) herlig å jigge med er den også.

Uansett, vet jo at det ble Greys til slutt på MrTucker og det er sikkert et meget godt alternativ.

Endret av obbien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja smaken er som baken, helt klart. Det får bli en antares neste gang :) Man må jo ha litt forskjellig stæsj. Trenger dessuten en ny stang til kraftig og dypt fiske og til lettere meite etter flyndrefisk. Skal man først gjøre noe, så gjør man det skikkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja smaken er som baken, helt klart. Det får bli en antares neste gang :) Man må jo ha litt forskjellig stæsj. Trenger dessuten en ny stang til kraftig og dypt fiske og til lettere meite etter flyndrefisk. Skal man først gjøre noe, så gjør man det skikkelig!

Har selv en Antares, litt lettere enn den du har sett på, da min er 12-20 lbs (2010 mod), og må si jeg er utrolig fornøyd med den. Sexy er den også. Jeg kjøpte en Antares 3-12 gr når Skeletoren knakk. Utrolig fornøyd med denne også.

Pointet mitt er vel at Antares er noe du helt sikkert blir fornøyd med. Gled deg til neste gang.

(Er blitt en skikkelig Antares fanboy føler jeg.)

Endret av AreBare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk hvor kulerere og bedre talicaen hadde vært på en antares enn en greys stanga ohmy.gifbiggrin.gif

Erru på styr, ei deilig lita snelle som Talica må da få lov til å sitte på ei skikkelig stang! Ikke ødelegges totalt av lurveutstyr som Antares! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Min pappa er sterkere enn deres :)

Fikk forøvrig stanga idag. Virkelig nydelig stang som jeg følte me komfortabel med med en gang. Gleder meg til å få prøvd den skikkelig. Kjempeflott finish og godt håndtak. Snellefestet var også veldig bra, enkelt å montere snella tight på. Dette blir bra (får bare håpe jeg får testa ei kveite på den til helga).

Endret av Mr Tucker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått testa stanga på 3 dagers fiske. Nydelig stang til jigging. Synes den var helt perfekt, men har nå ingen særlig andre referanser å sammenligne med. Fikk testa den på solid bunnapp med drivende båt (lurte en stund på om det var en gigakveite :thumbsup: ) Den taklet mye press der for å si det sånn. Fikk også såvidt prøvd en kveite på den. Hadde desverre ikke assist hook på stormjiggen så den hadde bare tatt i selve jigghalen, men jeg fikk da kjøre den i 3 sekunder.... Fra nå av skal jiggene modifiseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker. Det var jo artig at kveitejomfrua fra Bergen skulle få den også da. Alle i båten var i kontakt med eller fikk kveite, så turen ble jo absolutt berget.

MEN en ting skal sies om stanga. Fyllmassen de har brukt i sprekkene på korkhåndtaket er ikke særlig holdbar. Den har blitt filt ut noen plasser. Så mitt tips er å ikke bruke riflete fiskehansker på denne stanga. Riflene i hanskene filer på korka. Bruk glatte hansker.

Endret av Mr Tucker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har jeg endelig fått kjørt fisk på stanga også. Ikke noe stort desverre, men utstyret fungerte utmerket. 7 kg's kveite lagde fin flex på stanga og snella hadde fin-fin brems. Tar litt tid å bli kjent med snella (stjernebrems) i forhold til spakbrems som jeg er vant til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.