Gå til innhold
Fiskersiden

Anbefaling til teleskopstang/mangedelt haspelstang.


Glenners
 Share

Recommended Posts

Siden nesten har gått helt over til fluefiske vil ha meg en teliskopstang sia jeg bare har ei 2 delt UL 8 fot tecnium og 2 delt 10 fot speedmster som er litt toskete å ta med på tur når de nesten ikke blir brukt.

Hva har dere erfaring med?

Kan godt kjøpe meg ei 7-8 fot på 3-15gr og ei 9-10 fot på 5-25gr.

Sneller som skal brukes er shimano i 1000 og 2500str.

Har lest litt om shimano sine exage at de er svake i oppbygginga, men det er vel noe som går igjen hos de fleste teliskopstengern?

Testa en beastmaster 5-6 del sak på 8 fot med vekt på 3-15gr og den virka MEGET stiv men det er vel bakdeln med slike mangedelte stenger.

Endret av Glenners
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Shimano Speedmaster teleskop 5-20g liggende i bilen med en Shimano TP 3000 SRA snelle. Har blitt veldig glad i denne komboen. Virker solid nok på meg. Den ble egentlig kjøpt inn for å ha den med på tur til Uruguay i november, men jeg har endt opp med å kun bruke denne stangen de siste par ukene. Kaster litt lengre med andre stenger jeg har (Tica Hiker S 5-25 9,6'), men det er ikke alltid det er det viktigste. Denne stangen er f.eks mye mere presis på korte kast enn Ticaen og en eller annen test beskrev vel denne Shimanoen som en "kastemaskin" mener jeg å huske.

Kjekkt med stang og snelle ferdig montert i stangrøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sku sette meg nes å lette inn en bestillig på hær: http://www.fiskeglede.no/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artgrp=346&artnr=3352&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std men så va jeg innom finn.no å fan denne anongsen: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=24736162 latterlig billig, skal ringe de i morra å høre om de har i min vektklasse inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.