Gå til innhold
Fiskersiden

Nytt vald i Gaula tilgjengelig fra 2011


Nils Master
 Share

Recommended Posts

Uten å selge skinnet før bjørnen er skutt kan det nok tenkes at jeg skal klare å få Dere lei av hjortebiff neste år og!

Regner med at eldhuset Olav disponerer skal få besøk av x-antall hjorte-skanker, så en skal endelig kunne opparbeide seg tørst til det planlagte brygget.

Jodo har sikkert nok av grøntfor til dem som går lei. :rolleyes:

Håper virkelig det blir fiske- og markfingre på kjøkkenet. Jeg skal ihvertfall gjøre mitt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å selge skinnet før bjørnen er skutt kan det nok tenkes at jeg skal klare å få Dere lei av hjortebiff neste år og!

Regner med at eldhuset Olav disponerer skal få besøk av x-antall hjorte-skanker, så en skal endelig kunne opparbeide seg tørst til det planlagte brygget.

Jodo har sikkert nok av grøntfor til dem som går lei. :rolleyes:

Håper virkelig det blir fiske- og markfingre på kjøkkenet. Jeg skal ihvertfall gjøre mitt!!

Tja, noen vil si det er i tidligste laget, men tatt i betraktning hvor lite jeg fikk fisket i år, tror jeg at jeg bare begynner å glede meg og lade opp til neste sesong allerede nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen tullinger man fisker med. Ikke før skal de et sted, så begynner de å orge vill mat, brygge øl og jeg vet ikke hva...

Det mest paradoksale er jo at gjengen er urimelig slanke i forhold til den kraftkosten de legger i seg!??

Jadda, jadda - vi får vel ta en rypemiddag også da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med to uker ved Gaula så synes jeg det er en selvfølge at det nytes fersk gaulalaks en dag også.

Har selv prøvd den rett fra elva og i varmrøyken på elvebredden. Himmelsk!!!!!!

By the way: Kanskje en av dere oppretter en tråd for turen, a la de årlige Bjøratrådene?

Olav?

Endret av Nils Master
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med to uker ved Gaula så synes jeg det er en selvfølge at det nytes fersk gaulalaks en dag også.

Har selv prøvd den rett fra elva og i varmrøyken på elvebredden. Himmelsk!!!!!!

By the way: Kanskje en av dere oppretter en tråd for turen, a la de årlige Bjøratrådene?

Olav?

Det kommer garantert en tråd, ja :P

Kanskje bare å sette igang så fort som mulig, om ikke annet for å fotodokumentere produskjonen av snacks til turen :) Selvfølgelig risikerer vi å brenne ut temaet, men det får vel bare være........ ;)

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Uten å selge skinnet før bjørnen er skutt kan det nok tenkes at jeg skal klare å få Dere lei av hjortebiff neste år og!

Regner med at eldhuset Olav disponerer skal få besøk av x-antall hjorte-skanker, så en skal endelig kunne opparbeide seg tørst til det planlagte brygget.

Jodo har sikkert nok av grøntfor til dem som går lei. :thumbsup:

Håper virkelig det blir fiske- og markfingre på kjøkkenet. Jeg skal ihvertfall gjøre mitt!!

Riktig at Pølsemakeren har blitt Dr. også nå ? Fy i Helv********...! Ser ut til at til mer gærn du er, dess lettere er det å få denne graden. Og nå truer'n f... med å komme til Bjøra igjen med både sine egne, og noen ihjelkjørte, skanker og pølser. Send'n avgårde på tidligfiske på let etter "ørretstøinger". Helst i slutten av februar, så kanskje februarflommen tar'n. Ser svart på å få alt av disse forb... avgassene oppover elva når jeg kommer. Selv bever'n stuper død om, og Mekregauken ligger på rygg og uler på Greenbank, når osen kommer fra Storskogmo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å slappe av GinTonic, Dr Moberg skifter beite til Gauldalen med så og si hele laget. Vi har kjøpt de tre første ukene på Storskogmo til foreningen Bergen Jæger og Fisk, hvor vi til nå har leiet ut en uke.

JoDO har lyst oppover, men vanskelig å dra alene så vi får se hvordan det utarter seg når det begynner å våres. Satser på at det er flere som har doktorert til den tid, så da......

Når er det dere tar sats på i år? Greit å vite så vi vet når vi bør prøve å sette inn støtet med forurensende lukter nedenfor dere, for Dr Moberg er troende til å sende opp noe selv om han ikke kommer selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede meldt meg frivillig til å stå nede på Storskogmo med storhåven for å fange opp tomgodset som kommer sigende fra Flasnes. Må vel dra opp en laks eller to i samme slengen også, slik at støingfiskerne lenger oppe kan få se hvordan den ser ut.

Og til Gin Tonic: Doktorens sesongforberedelser finner du her: https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=55718

Endret av Nils Master
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å slappe av GinTonic, Dr Moberg skifter beite til Gauldalen med så og si hele laget. Vi har kjøpt de tre første ukene på Storskogmo til foreningen Bergen Jæger og Fisk, hvor vi til nå har leiet ut en uke.

JoDO har lyst oppover, men vanskelig å dra alene så vi får se hvordan det utarter seg når det begynner å våres. Satser på at det er flere som har doktorert til den tid, så da......

Når er det dere tar sats på i år? Greit å vite så vi vet når vi bør prøve å sette inn støtet med forurensende lukter nedenfor dere, for Dr Moberg er troende til å sende opp noe selv om han ikke kommer selv!

Det var da enda godt. Har hatt mereritt om odøren fra Storskgmo i hele natt. Vi får heller leve med at Nils Master har innstallert egen panteautomat i gapahuken på Storskogmo. Er vel relativ sikker på at Røde Kors knappen er byttet ut med egen Wobbler knapp. Gir f..... i de sultne barna i Afrika den karen, så fremt han får noe nytt fiskeutstyr. Og, støingene, skal vi gjete helt ned til han. Eller rettere sagt, kjeppjage dem nedover elva med eder og galle.

Vi kommer 25 mai, når tempen i elva er over 5 grader. Deretter er det til og fra de neste 3 ukene. Og, i år, har vi tenkt å tone ned fiske, og heller satse på massiv fyll. Antar jeg ser både deg og resten av de andre psyke oppe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Siste uke i juli,uke 30 er ledig enda. Fremdeles tillatt med mark,sluk og wobbler. (Om elva ikke er under 20kbm/s)

Tosidig vald, totalt nesten 1 km elvebredd, muligheter for båt. Hus med 6 (mulighet for 8) sengeplasser.

Kontakt grunneier for tilbud: tlf 99 30 09 09

Hele august er også ledig på samme vald. Kun lett fiske i august, dvs flue og mark uten søkke.

Stedet er også et fint utgangspunkt for utflukter til øvre deler av Gaula eller Orkla.

Pris pr uke i august er kr 10 000.

Antall fiskere bestemmer dere selv, men det er som sagt 6-8 sengeplasser i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.