Gå til innhold
Fiskersiden

Leverte inn sneller pga feil, tok over 2mnd for noe respons fra butikken.


Flexi
 Share

Recommended Posts

kjøpte for en tid tilbake siden 2 stk fiskesett fra Sølvkroken. Leverte inn begge snellene pga feil for godt over 2mnder siden og butikken har enda ikke klart å få di reparert eller fått sendt nye. Syntest det har gått for lang tid og er overhode ikke fornøyd med servicen. Ble tilbydd 2 nye fiskesett idag, men jeg vill rett å slett ikke ha samme dr*** tilbake igjenn.

Hvilke krav har jeg evt i denne saken? jeg ønsker å heve kjøpet igrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte for en tid tilbake siden 2 stk fiskesett fra Sølvkroken. Leverte inn begge snellene pga feil for godt over 2mnder siden og butikken har enda ikke klart å få di reparert eller fått sendt nye. Syntest det har gått for lang tid og er overhode ikke fornøyd med servicen. Ble tilbydd 2 nye fiskesett idag, men jeg vill rett å slett ikke ha samme dr*** tilbake igjenn.

Hvilke krav har jeg evt i denne saken? jeg ønsker å heve kjøpet igrunn.

Så lenge du får tilbud om helt nye sett, noe jeg syns er flott og uvannlig service , kommer du ingen plass. Det hjelper ikke å si at du ikke er fornøyd, da du handlet nettop det setet ( med mindre det er via nettbutik)

Det du eventuell kan gjøre er å nevne hvilke sett det er i denne tråden, som nettop gjelder praktisk erfaring og er ment slik at ikke flere går i samme "felle"

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du får tilbud om helt nye sett, noe jeg syns er flott og uvannlig service , kommer du ingen plass. Det hjelper ikke å si at du ikke er fornøyd, da du handlet nettop det setet ( med mindre det er via nettbutik)

Det du eventuell kan gjøre er å nevne hvilke sett det er i denne tråden, som nettop gjelder praktisk erfaring og er ment slik at ikke flere går i samme "felle"

Du har vell kanskje litt rett med det du sier, men jeg kjøpte nettop det settet fordi selger skrøyt det opp i skyene og sa att det var det mest solgte fiskesettet i år og i fjord. Etter det selger sa så målte ikke settet opp til mine forventninger i det hele tatt. Så jeg føler meg faktisk litt "lurt".. får vell bare ta i mot fiskesettene å ikke sette foten innom butikken igjenn. Det er ikke første gangen jeg har følt meg lurt etter å ha handlet der inne, Men det har årdnet seg på andre måter etter mye omm å menn..

Skal poste i tråden ja =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte for en tid tilbake siden 2 stk fiskesett fra Sølvkroken. Leverte inn begge snellene pga feil for godt over 2mnder siden og butikken har enda ikke klart å få di reparert eller fått sendt nye. Syntest det har gått for lang tid og er overhode ikke fornøyd med servicen. Ble tilbydd 2 nye fiskesett idag, men jeg vill rett å slett ikke ha samme dr*** tilbake igjenn.

Hvilke krav har jeg evt i denne saken? jeg ønsker å heve kjøpet igrunn.

Det er bra du får nye sett. Hvis settene imidlertid ikke egner seg til det de er beregnet til - dvs normalt fiske i tråd med hva utstyret er ment å brukes til - betyr det at du har kjøpt produkter som ikke holder normale kvalitestmål.

Hvis de går is stykker ved normal bruk etter kort tid - har du rett å heve kjøpet i henhold til norsk forbrukerrett.

Du kan velge å ta i mot utstyret som du nå blir tilbudt og bruke det for å sjekke om det ikke bare var produksjonsfeil ved de første settene som du mottok. Hvis disse også går i stykker ved normalt bruk, har du krav på å heve kjøpet eller få alternative produkter. Det er da sannsynlig at produktene ikke holder normale kvalitetsmål.

Var det samme feil ved to like produkter/sett? Ja da er det overveiende sannsynlig at de har solgt produkter som ikke holder normale kvalitetsmål og du bør kunne heve kjøpet eller bli tilbudt alternative produkter.

Jeg oppfatter Sølvkroken som en seriøs bedrift. Hvis de selger produkter med mange reklamasjoner, er jeg sikker på at de tar det alvorlig og trekker produktet eller retter feilene og finner en minnelig ordning med kundene.

At butikken som du leverte produktene til ikke har foretatt seg noe på 2 måneder, er slett service. Det er de som burde kontakte Sølvkroken.

Lykke til

Sjøfalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for Shimano neste gang. Mye bedre kvalitet på utstyret og en upåklagelig service!

90% av fiskeutstyret mitt består av Shimano, og sånn skal det fortsette håper jeg :thumbsup:

Det er bra du får nye sett. Hvis settene imidlertid ikke egner seg til det de er beregnet til - dvs normalt fiske i tråd med hva utstyret er ment å brukes til - betyr det at du har kjøpt produkter som ikke holder normale kvalitestmål.

Hvis de går is stykker ved normal bruk etter kort tid - har du rett å heve kjøpet i henhold til norsk forbrukerrett.

Du kan velge å ta i mot utstyret som du nå blir tilbudt og bruke det for å sjekke om det ikke bare var produksjonsfeil ved de første settene som du mottok. Hvis disse også går i stykker ved normalt bruk, har du krav på å heve kjøpet eller få alternative produkter. Det er da sannsynlig at produktene ikke holder normale kvalitetsmål.

Var det samme feil ved to like produkter/sett? Ja da er det overveiende sannsynlig at de har solgt produkter som ikke holder normale kvalitetsmål og du bør kunne heve kjøpet eller bli tilbudt alternative produkter.

Jeg oppfatter Sølvkroken som en seriøs bedrift. Hvis de selger produkter med mange reklamasjoner, er jeg sikker på at de tar det alvorlig og trekker produktet eller retter feilene og finner en minnelig ordning med kundene.

At butikken som du leverte produktene til ikke har foretatt seg noe på 2 måneder, er slett service. Det er de som burde kontakte Sølvkroken.

Lykke til

Sjøfalk

Dette er jo ett Sjøfiskesett, altså Haspel utgave. Med en stang som tåler slukvekt mellom 15-50gr. (scandinavia 7ft)

Snellene(Streamstar LS 4000?) hørtes ut som kaffekverner etter første fisk, og fisken veide knapt 1kg (småsei) har ikke fisket andre steder enn fra bergene med disse og har aldrig fått på fisk over 3kg.. Snella var påspola 0.35 mono sene, så det var jo ment å skulle tåle tyngere fisk enn dette?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit at utstyret bør holde til formålet, allikevel.....så sjekket jeg prisen for utstyret du nevner. Man får det man betaler og her ser jeg at både stanga og snella koster under kr. 500 .

Bare prisen sier : Ikke bruk meg !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit at utstyret bør holde til formålet, allikevel.....så sjekket jeg prisen for utstyret du nevner. Man får det man betaler og her ser jeg at både stanga og snella koster under kr. 500 .

Bare prisen sier : Ikke bruk meg !!

Kan du linke meg til utstyret? For jeg betalte nemlig 599kr for utstyret, å den gang kostet stanga å snella for seg selv 800kr tilsammen. uans om prisen ikke er høy, så kjøpte jeg ett sett fra Mustag (shakespeare) til mitt søskenbarn i bursdagsgave til 550kr å det settet har tålt mye juling, i tilleg til att snella ikke har tegn til noe dødgang eller slark eller bråk under sveiving. i tilleg til det selgeren sa, så burde jo settet ha noe bedre standard enn det jeg har fått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du linke meg til utstyret? For jeg betalte nemlig 599kr for utstyret, å den gang kostet stanga å snella for seg selv 800kr tilsammen. uans om prisen ikke er høy, så kjøpte jeg ett sett fra Mustag (shakespeare) til mitt søskenbarn i bursdagsgave til 550kr å det settet har tålt mye juling, i tilleg til att snella ikke har tegn til noe dødgang eller slark eller bråk under sveiving. i tilleg til det selgeren sa, så burde jo settet ha noe bedre standard enn det jeg har fått?

Den er hentet fra Sølvkroken sine hjemmesider, dog formulerte jeg meg ikke rett. Jeg mente under 500 for stanga (389) og under 500 for snella(299). Sorry Flexi , men hva forventer du av en Tica snelle til 300 ?

Gjør også oppmerksom , for dem som ikke er klar over, at nevnt merke er ut av den norske markedet. Så ikke forvent service i ettertid for handle med slik utstyr. Det som er jævlig er at det står xxxx år garanti på mange ( garanti som ikke er verdt en dritt)

Men at selgeren var flink til få deg til å tro at du gjorde en grei handel , ikke noe tvil.

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkordene her er sett og billig. Ingen av de to her hver for seg borget for særlig kvalitet innenfor sportsfiske. Når du setter de to sammen blir det fort katastrofe. Altså her får man fort det man betaler for, men mer enn en tur er det uansett ment å tåle. Synes rettighetene dine forøvrig er godt omtalt ovenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er hentet fra Sølvkroken sine hjemmesider, dog formulerte jeg meg ikke rett. Jeg mente under 500 for stanga (389) og under 500 for snella(299). Sorry Flexi , men hva forventer du av en Tica snelle til 300 ?

Men at selgeren var flink til få deg til å tro at du gjorde en grei handel , ikke noe tvil.

Jeg forventer jo att den skal holde såpass att jeg ikke må levere den inn etter å ha vert så "uheldig" å fått på en fisk som veiger 1kg :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer jo att den skal holde såpass att jeg ikke må levere den inn etter å ha vert så "uheldig" å fått på en fisk som veiger 1kg :thumbsup:

Du har fått tilbud om 2 nye sett og da hadde jeg pent spurt om andre merke i samme prisklasse, med tanken på den dårlige erfering du fikk med de opprinnelig.

"Dialog" som Støre så pent pleier å si......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkordene her er sett og billig. Ingen av de to her hver for seg borget for særlig kvalitet innenfor sportsfiske. Når du setter de to sammen blir det fort katastrofe. Altså her får man fort det man betaler for, men mer enn en tur er det uansett ment å tåle. Synes rettighetene dine forøvrig er godt omtalt ovenfor.

Er veldig klar over att man får det man betaler for, men jeg betalte nå for mere enn 1 fisketur :P

Skal snakke med selger på mandag, å så får man se hva man finner ut.. Kanskje jeg bare tar fiskesettene å gir di vekk i julegave :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke mye dialog, sjefen var som vanlig ikke til stede pga mye å gjøre. Så en venn av meg som jobber der tok saken i egne hender. Hadde d ikke vert for d så hadde d vell vert mye hipps å happs :D ville bare ha den saken ut av verdn, å godt var d :(

Får håpe jeg ikke er like uheldig neste gang det er noe.

Endret av Flexi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.