Gå til innhold
Fiskersiden

krone ur 205


gullfiskern
 Share

Recommended Posts

Krona på 205`n min har blitt noget skjev i vinkel.

Prisen på ei ny krone ligger med dagens stålpris rett oppunder 900,- En grei pris for å kunne lage grove høl i isen. Men dette er vell en gjennstand hvor det burde være marked for å få en viss pant på krona, spesielt utifra dagens stålpris. Så det bringer meg til spørmålet: Er det noen som har kjennskap til fiskeutstyrsbutikker i romeriks-området hvor man kan levere krona og få en reduksjon i pris ved kjøp av ny.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krona på 205`n min har blitt noget skjev i vinkel.

Prisen på ei ny krone ligger med dagens stålpris rett oppunder 900,- En grei pris for å kunne lage grove høl i isen. Men dette er vell en gjennstand hvor det burde være marked for å få en viss pant på krona, spesielt utifra dagens stålpris. Så det bringer meg til spørmålet: Er det noen som har kjennskap til fiskeutstyrsbutikker i romeriks-området hvor man kan levere krona og få en reduksjon i pris ved kjøp av ny.?

Send de til Leirud så ordner han sliping og de er som nye igjen , regn med ca 200 pr stk mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send de til Leirud så ordner han sliping og de er som nye igjen , regn med ca 200 pr stk mener jeg.

Det er nyslipt, så ikke noe fare med skarpheta i borret.

Problemet ligger i at krona har fått seg ett slag i det ene skjæret, noe som har gjort vinkelen skjev. Resultatet er at det ikke gjør stort annet enn å spinne rundt oppå isen. Men det er skarpt som f...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nyslipt, så ikke noe fare med skarpheta i borret.

Problemet ligger i at krona har fått seg ett slag i det ene skjæret, noe som har gjort vinkelen skjev. Resultatet er at det ikke gjør stort annet enn å spinne rundt oppå isen. Men det er skarpt som f...!

Leste litt fort der ja , mulig det kan ordnes allikevel, ta en tlf til han, er jo verd å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man setter opp boret på nytt og det blir godt som gull.

Anntar at det er det som er blitt gjort med borret fra før.!?

Har jo påkostet meg 250kr for å få det fiksa, men endte bare opp med ett jævla skarpt borr som er mindre effektivt enn en samekniv.

Derfor jeg lurer på om det er noen som tar innbytte ved kjøp av ny krone, og dermed en redusert pris..??

PS: Borret ble levert til Elbe for å slipes opp (mener jeg og huske). Kan jo hende at de inne på Elbe bare sliper, mens Leirud er dyktigere på å faktisk rette opp feilen. En annen ting er at jeg reagerte på hvordan det hadde blitt slipt (så ikke proft ut) men det var veldig skarpt, bare at det faktisk tok dårligere etter sliping/gjennoppretning enn føre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde ett 205 en gang som fikk seg et slag av en idiot som lånte det. Dunka borret i isen for å få av snø og sånn. Leirud stilte opp og la eggen på nytt. Slipte det og, det var fint som nytt i etterkant.

Den der er fantastisk og dessverre en gjenganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde ett 205 en gang som fikk seg et slag av en idiot som lånte det. Dunka borret i isen for å få av snø og sånn. Leirud stilte opp og la eggen på nytt. Slipte det og, det var fint som nytt i etterkant.

Problemet her ligger nok ikke i at det er eggen på skjæra som har blitt "snudd" (som er hva man fort får hvis man dunker borret i isen), men selve vinkelen som har blitt skjev på det ene skjæret. Det å snu eggen tilbake kan jo enkelt gjøres av de som har sånn tålelig greie på det med ett så enkelt redskap som en kniv. Desverre er problemet litt mer vrient å håndtere når det kommer til krona mi.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet her ligger nok ikke i at det er eggen på skjæra som har blitt "snudd" (som er hva man fort får hvis man dunker borret i isen), men selve vinkelen som har blitt skjev på det ene skjæret. Det å snu eggen tilbake kan jo enkelt gjøres av de som har sånn tålelig greie på det med ett så enkelt redskap som en kniv. Desverre er problemet litt mer vrient å håndtere når det kommer til krona mi.!

ok, men om den er vridd så skal du ikke se ut i fra at han kan fikse det også. Det er godt mulig han har en jigg han retter de i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krona på 205`n min har blitt noget skjev i vinkel.

Prisen på ei ny krone ligger med dagens stålpris rett oppunder 900,- En grei pris for å kunne lage grove høl i isen. Men dette er vell en gjennstand hvor det burde være marked for å få en viss pant på krona, spesielt utifra dagens stålpris. Så det bringer meg til spørmålet: Er det noen som har kjennskap til fiskeutstyrsbutikker i romeriks-området hvor man kan levere krona og få en reduksjon i pris ved kjøp av ny.?

Gero i Lillestrøm har en ordning med Elbe, som heter erstatnings krone, du levere inn din krone og får med en "ny" FABRIKS-SLIPT krone :rolleyes: knall fin ordning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leverte et borr som hadde blitt dunket i isen og som bare sklei bortover isen når jeg prøvde å borre. Dette leverte jeg på Tune Sagbladsliperi i Sarpsborg og dette ble i hvertfall bra igjen.

Send en mail og spør.

Da trur jeg kanskje at krona de ikke hadde slått seg skjevt. Jeg leverte også et borr til Tune som hadde fått seg et slag, og fikk tilbake en veldig skarp samekniv. Men den andre krona jeg leverte som ikke var skjev, skjærte i isen som om det var meierismør etter sliping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gero i Lillestrøm har en ordning med Elbe, som heter erstatnings krone, du levere inn din krone og får med en "ny" FABRIKS-SLIPT krone :D knall fin ordning

Forstår jeg det riktig som at jeg kan levere den ubrukelige krona og ei fult funksjonell krone til odel og eie, uten å betale så mye som en liten slant.?? I såfall den beste ordninga jeg har hørt om :)

Vet at noen tilbyr ei låne-krone mens din egen er inne på slip, men ikke at man får ei ny krone. Får nok ta en tilf til Gero i mårra :)

Takker.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.