Gå til innhold
Fiskersiden

Ødelagt toppring til Fox Warrior, fått i posten!


SMS
 Share

Recommended Posts

Har mistet det keramiske innlegget i toppringen til Warrioren min, som gjør meg lettere skeptisk til å bruke tynn multi på stanga nå. Noen som har erfaring med å bytte toppring på denne stanga? Bare å varme litt med lighter, dra av toppringen, smøre på litt aralditt og dytte ny på plass? Har fått noen fisk med tynn multi og uten keramisk innlegg, blant annet en sykt sprek sei på 2,35, gikk bra det, men ville blitt bekymra om det beit på noe ordentlig stort slik stanga er nå.

Tom Ole, regner med at du ser tråden, har du ekstra toppringer som er passe store?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nesten en halvtime er gått, så har du ikke fått svar... rart..![ :D ]

Jeg ville ha bytta ut toppringen så fort som mulig, mulig den ikke er såpass skarp at den vil ødelegge snøret ditt.. men jeg har opplevd det motsatte og da flisa toppringen opp snøret mitt på to kast og innsveivinger.

Fremgangsmåten din er riktig SMS, men vær litt varsom når du varmer opp. Prøv med å varme helt ytterst på ringen og la metallet lede varmen ned.. men det med metaller kan du jo utmerket selv har jeg sett..[ :D ]

Som lim har jeg, foruten aralditt eller annen tokomponent lim, også brukt lynlim av god kvalitet (kjente merker) og det ser også ut til å duge i denne sammenhengen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Laksefiskern

men det med metaller kan du jo utmerket selv har jeg sett..[ :D ]

Her er det på sin plass å skille mellom teoretisk kunnskap og praktiske ferdigheter! [ :D ] Neida, har bytta en drøss med toppringer før selv, er da ikke fysiker heller. [ :D ]

Må kanskje lete litt etter toppringer som er store nok og som passer til stanga i diameter, hvis ikke Tom Ole har reservedeler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skifta toppringer på nesten halvparten av stengene mine og brukt brukt den fremgangsmåten som dere beskriver. Fika med defekt toppring som det ble spor i med en gang med påfølgende snørebrudd. På lengre turer har jeg med meg reserve ringer og epoxy. Du kan bande på at hvis du fisker med den skadede ringen får du på tidenes fisk, og mister den fordi snøret røk ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppringen har følgende strategiske mål:

Ytre diameter på foten til ringen: 3,3-3,4 mm

Ytre diameter på metallramma på selve toppringen: 14 mm

Stanga har følgende diameter like under toppringen: 3 mm

link, har du noe som passer både mtp tykkelse på foten og størrelsen på toppringen? Litt viktig at øyet på toppringen har stor diameter synes jeg.

Sjekka to butikker i Trondheim i går, men intet utvalg å snakke om her. Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helge, sendte du bare mail til en av addressene her:

http://www.foxint.com/contact-us.php

Bare å oppgi addresse og kanskje hvor du kjøpte stanga, og så får du toppring i posten? Så enkelt? Gratis kundeservice, eller hvor mye kosta det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av SMS

Helge, sendte du bare mail til en av addressene her:

http://www.foxint.com/contact-us.php

Bare å oppgi addresse og kanskje hvor du kjøpte stanga, og så får du toppring i posten? Så enkelt? Gratis kundeservice, eller hvor mye kosta det?

Ja omtrent, customerservices. Si hvor den er kjøpt, når og så videre. Kosta ikke meg noe, men min var litt spesiell da den var skadet fra starten og knakk etterhvert. Uansett så koster det sikkert ikke mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest fiskefritid

Tar opp denne tråden igjen da jeg har en liten komentar til liming av toppringer.

Har opplevd at kunder kommer inn med toppringer som er ødelagt for 2 gang. De har skiftet selv, og brukt feil lim. Det resulterer i at vi ikke får av den ødelagte ringen.

De aller fleste produsenter bruker så vidt jeg vet smeltelim til toppringen. Jeg anbefaler dere å bruke det samme. Den limer bra og det er enkelt å få av en evt. ødelagt ring. Så slipper du å klippe av tuppen på gromstanga di!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.