Gå til innhold
Fiskersiden

Lengde/vekt tabell for kveite


Mr Tucker
 Share

Recommended Posts

Har funnet de ifra før. De to første fungerer ikke og den siste er dårlig. Noen som vet om noen bedre. Har googlet men ikke funnet noe bra. Finnes jo for andre arter av kveite i inches og pounds. Får gjøre om en slik tabell. Får ca tall iallefall da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du en bra tabell, som gjelder for atlanterhavskveite: http://www.miekofish...lleflundra.aspx

Er denne riktig?

I sommer har jeg veid og målt lengde på 7 av kveitene jeg har fått. Samtlige av disse har vært tyngre i forhold til lengden enn det tabellen her tilsier. Andre med samme erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tabellen stemmer bedre for mine kveiter opp til 25 kilo.

På kveiter fra 130 til 170 er tabellene nesten identiske.

Denne tabellen er vel egentlig for stillehavskveiter. Jeg har jo ikke så stort grunnlag da. Kanskje var det godt med byttefisk i sommer? Med vannkikkert kunne jeg se en god del kveiter som bare sirklet rundt agnet/jiggen uten å ville ta.

International Pacific Halibut Commission (IPHC)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabellene gir en pekepinn på vekta pluss minus et par kilo. Kveita varierer mye i fasong og kondisjon/kjøttfylde. På høsten er kveita i best kondisjon og kan da veie mer enn tabeller tilsier.

Vi har også brukt og veid hodet på de største fiskene, dette utgjør ganske nøyaktig 10% av totalvekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.