Gå til innhold
Fiskersiden

Tveitevannet


espenbjorsvik
 Share

Recommended Posts

Var en times tid og fisket på Tveitevannet som ligger ved Sletten senter. Borret et par hull rett ved Sletten senter, men fikk ingen ting. Flyttet nesten helt inn i vannet og fisket ca 10 meter ifra land land. Slapp ned balansepilken, og fikk kontakt med fisk med en gang. Fisket i en 3 kvarter og fikk rundt 10 fisk. Sykt tøft å se fisken svømme helt oppunder isen! Så nå har jeg agn til fiske etter storgjedden :rolleyes:

110523_s.jpg

Fisken var rundt denne størrelsen alle mann

Endret av espenbjorsvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen: Skranevannet på Sandsli har fin gjedde! Så at det også var godkjent is der nå :rolleyes:

Vet du om hvilken buss jeg må ta for å komme dit? :)

Jeg fikk endel gjedde i Nestunvannet før abboren kom dit. Nå i ettertid har jeg sett lite til den.

Noen som vet om dette er tilfedig? Abbor skulle vel være flott mat til gjedden?

Du må holde oss orientert om gjeddefisket ..

Fanget MASSE gjedde i Solheimsvannet på Minde og Tveitevannet. Fikk en på 1,5 kg for 2 år siden, og hadde en "sværing" på ca 3 kg etter i sommer, så gjedde er det! Tingen er jo å fange dem fra isen..... En kompis av meg påstår til og med å ha fanget en gjedde på 10 kg i Solheimsvannet! Men i Solheimsvannet er det ikke abbor, så vil abbor funke som agn selvom?

Endret av espenbjorsvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer abbor der også altså? Lurer på når de har blitt satt ut eg... var jo der for 2-3 år siden og tok meg noen kast med mais og loff for eg mistenkte at det kanskje var det vannet som huset gullvederbuk. Kastet også med spinner etter ørret gjedde mens eg først var der men fikk ikke napp.

Har faktisk vurdert å prøve isfiske men vet ikke om eg gidder å kjøpe borr bare for å teste ut fisket. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konge at liavannet er trygt! tar meg turen snart B) Skal prøve meg på Solheimsvannet idag, der en kompis av meg tok en 10 kilos gjedde for 2-3 år siden! :lolu: Får håpe at gjedden sitter idag.

Men er det ikke en risiko for at isen blir utrygg i løpet av helgen? skal vist regne og blåse en god del......

Endret av espenbjorsvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konge at liavannet er trygt! tar meg turen snart :fish: Skal prøve meg på Solheimsvannet idag, der en kompis av meg tok en 10 kilos gjedde for 2-3 år siden! ;) Får håpe at gjedden sitter idag.

Men er det ikke en risiko for at isen blir utrygg i løpet av helgen? skal vist regne og blåse en god del......

Jeg tror ikke mildværet som er meldt på lørdag vil ha noen stor innvirkning (men man vet jo aldri med Bergen kommune, eneste kommune som har 15 cm som trygg is)

Forøvrig tok min bror en gjedde på 6-7 kg i Solheimsvannet for 2 år siden.

Du vet hvor du skal fiske på Liavatnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.