Gå til innhold
Fiskersiden

Isforhold i Sandebukta/Melsomvik?


Sjøauren
 Share

Recommended Posts

Er vel bare gangbart i Melsomvik som jeg vet,ikke lengre ut i Vestfjorden.

Folk fisker utenfor siloen hvertfall.

Jepp, er gangbart - var der forrige helg sammen med en kompis.

Vet ikke hva som var galt, men vi fisket hele dagen uten å kjenne fisk - selv hvittingen glimret med sitt fravær (?!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

La meg sitere en tilfeldig nynorskbruker: "Naturen er ikkje statisk, den er snarare dynamisk".

Trodde det var normalt med en dødperiode midt på vinteren?

Ikke veit jeg, første sesong på isen :)

Alt jeg ønsker er en fiskerik sportsfiskefjord..! :lol:

Endret av Andy83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

var der i dag med 2 kompiser, gikk ut ved maler'n og gikk vel halveis over til kverntangen, mellom 25 og 30 cm is og ca 20-25cm med snø...

Fikk en del sei opp til 1,8 kg + møøøøøe små hvitting....også fikk jeg en sjøørret på balansen, men det var et gyteslips som fikk svømme videre...

Hvor er Maler'n? Hvordan er isen i Sandbukta nå?

Endret av gophernorsk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er Maler'n? Hvordan er isen i Sandbukta nå?

Maler'n er vel plassen folk går ut som regel...i bunnen av dumpa... :P

Er vel rundt 35 cm med is der nå..lite overvann eller ikke noe overvann..

Ser ut som biteviljen er kommet tilbake i fisken også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maler'n er vel plassen folk går ut som regel...i bunnen av dumpa... :)

Er vel rundt 35 cm med is der nå..lite overvann eller ikke noe overvann..

Ser ut som biteviljen er kommet tilbake i fisken også :thumbsup:

Også "dumpa" da? Er ikke lokal kjent, lol. Har tenkte meg dit på en ukedag og da er det ikke sikkert det er folk på isen å orienterer etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også "dumpa" da? Er ikke lokal kjent, lol. Har tenkte meg dit på en ukedag og da er det ikke sikkert det er folk på isen å orienterer etter!

Er folk utpå der hver dag .. :thumbsup:

'Dumpa' ligger etter Hauken Camping når du kjører mot Holmestrand fra Sande på gamle E18 eller rett etter bommen om du kommer fra Holmestrand :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Årets andre "blanketur" på sjøisen var et faktum på lørdag, var i Melsomvik. Fisket i 7 timer, prøvde alt mulig og på forskjellige dybder - men hadde ikke et eneste napp.

Kompisen min fikk heller ingenting. Snakket med folk på isen som heller ikke hadde kjent noe, teoriene for hvorfor det ikke var bett var mange...

Noen andre som opplevde tilsvarende andre steder i helga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets andre "blanketur" på sjøisen var et faktum på lørdag, var i Melsomvik. Fisket i 7 timer, prøvde alt mulig og på forskjellige dybder - men hadde ikke et eneste napp.

Kompisen min fikk heller ingenting. Snakket med folk på isen som heller ikke hadde kjent noe, teoriene for hvorfor det ikke var bett var mange...

Noen andre som opplevde tilsvarende andre steder i helga?

Var en tur på Falkensten/Løvøya på fredagen. Rimelig dårlig bett der også. Vi var 3 stk som fisket fra kl 8 om morgenen til kl 16 på ettermiddagen. Resultatet var veldig magert. Ble 8 småtorsk totalt, tatt for det meste på pilk, knapt nok bevegelse på agnsnørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute ved Hauken på Fredag i tykk tåke.Var ca 15 cm snø på isen som var tykk ca 50 cm +

Fikk 6 småtorsker og 2 over kiloen,4 på pilk og 4 på agn på bunnen.Fikk også 8 hvitting.

Ikke noe sei,mistet 3 fisker som var ganske store på pilken :rolleyes:

Endret av salamon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Noen som har noen ideer om hvorfor isfisket har vært så dårlig de siste ukene, er det for tykk is og for kaldt vann?

Har vært ute de siste helgene og nærmest ikke hatt napp på disse turene, har fisket både i Sandebukta og i Melsomvik..

Selv sjøørettene glimrer med sitt fravær, tok mye sjøørret i fjor rundt disse tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.