Gå til innhold
Fiskersiden

Årets siste fisketur på isen i Dåfjorden, Stord


Joost.L
 Share

Recommended Posts

111925_s.jpg

Etter 2 kystmeite turer med fine fangster av sandflyndre, lyr og ny pers på torsk var jeg klar for årets siste fisketur på isen.

Været var brukendes, -6 men lite spor i snøen og sørpete under fikk meg til å tvile. Prøveboring viste 5-6 cm stålis og så dårligere is ovenfor, total ca. 15 cm. Greit nok.

Begynnte på plassen som har gitt stor fisk tidligere men her var det bare tonnevis med små hvitting. Gikk videre utover, her var det mindre hvitting men dauet helt av etterhvert.

Gikk tilbake til første hulene, og dro med en gang en grei sandflyndre opp. Neste slepp ga en pen hyse på 2,5 kg.:cigar:

111924_s.jpg

Mista så en stor fisk som ikke ville være hele veien med opp, men det dro godt i andere enden...

Slapp så ned siste agnet mens jeg skulle pakke sammen da det dro skikkelig ut. Ga denne god tid før jeg dro til og nå kom den hele veien med opp.

Etter flere utras kom en svær kjeft til syne under isen og en fin torsk på 8,75 kg. ble dratt opp, igjen ny pers....:)

111926_s.jpg

Så var det å pakke isammen for siste gang iår, flott avsluttning med 3 dagers romjul fiske...:)

111927_s.jpg

Endret av Joost.L
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.