Gå til innhold
Fiskersiden

Sluker/søkker osv.


Sigve A
 Share

Recommended Posts

Hehe, unnskyld at æ flire :)

Men velkommen til de gales klubb Sigve. Vi sportfiskere som driver med edelt redskap må sannelig krype for føden ! Markplukking er ikke akkurat den mest interessante hobbyen min, det skal jeg innrømme.

Men en ting skal jeg si deg, det kryr med vakre skapninger der ute, som sniker seg opp av hulene sine natters tid. Og bare venter på 2 kjappe fingre. Mer enn du aner, enorme mengder !

Store parker i byen er ikke de beste stedene, marken trives på gamle plener hos såkalte skrotnisser som aldri gidder å stelle godt med plena si. Der det ikke brukes mye kalk og gjødsel, men godt med mose :D Og i jordskråninger etc. Men skal man begi seg ut på dette, er det bare å få på seg finlandshetta. Og befri seg fra all selvtilitt man har bygget opp gjennom livet. Rett og slett "gå ned i kjelleren" og bli en såkalt "jordhund". Nederst på rankstigen for å si det sånn. Og en god unnskyldning på lur hver gang trøtte husboere eller polisen lurer på hva fanken det er vi driver med !

Vet ikke hvor du bor, men du har f.eks. hele Singsakerområdet å boltre deg på. Mange gamle hager der, og skråninger helt opp mot Tyholt. Jo tidligere på våren marken kommer opp, jo tidligere kan jakten begynne på kvelden. I og med at det blir tidligere mørkt. Jeg kan jo evt. gi deg et tips når det begynner å nærme seg, så du får litt innblikk i markplukkingens edle kunst. For det er en god del nyttig å lære på denne fronten også faktisk :D

Hilsen Dracula !

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er skrevet det meste om doggmark her på FS. Er jo en egen tråd om det også, hvis noen er flinke til å lete det opp :)

Men spør opphavet først, før du lagrer disse vakre kreaturene i huset. Kan være lurt, hirr, hirr, hirr.

Særlig kvinnfolk synes ikke det er så gildt når de sklir på svære ormer som er spredd utover kjellergulvet :D

Kjølerom er jo perfekt, som holder kjøleskaptemp. Jeg har ikke det, så må ta til takke med et reservert "markrom" i kjelleren. Helt i hjørne av grunnmuren, der det ikke er vindu, bare en lyre på veggen over jordbandet. På nordsiden. Kaldeste rommet i huset, og det holder det utover sommeren egentlig. Men blir det langvarig varme i juli og utover er det på grensen. Du ser det på marken også, at de er mere interessert i å komme seg ut av bøtta, enn å være i jorda. Det er akkurat i slike stunder at mangt et ekteskap har røket for laksefiskere :D

Lurt å spørre pent hvis du skal plukke mark på annen manns eiendom.

Kamerat av meg fikk ei hagle i fleisen :cigar: da han romsterte rundt husveggene med hodelykt,

Har vært fristet til det mange ganger, når man har funnet en fantastisk plass (eiendom). Det er sannelig forskjell på folk her også. Noen synes det er spennende, mens andre blir mere mistenkelige. Og ikke nytter det å godsnakke og vise dem hva vi driver med heller etter at vi er blitt avslørt. De ser jo at vi er en harmløs gjeng som bare plukker mark. Har ett par stykker som venter hver vår på en viss rev. Og de vet jaggu når jeg kommer ! Men fy flate for noen skråninger. Her kommer revestrekene fram til gangs. Smyge, smyge, og bruke øynene både på bakken og mot vinduene. Blir nesten som i gamle dager når man var på epleslang hos naboen som hadde 2 rottweilere :D

Det morsomste med denne hobbyen er nok når de ikke tør å åpne vinduet. Og ringer polisen. Men det går greit idag. All polisen i byen kjenner ihvertfall meg, så de bare åpner såvidt vinduet på bilen og lyser med lommelykt nedi bøtta: God jakt !

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.