Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskelykke på sprayflaske


Jolly Roger
 Share

Recommended Posts

Lurte på om det er noen her inne som har prøvd uv-spray. Selv har jeg prøvd Trigger X, Yum og Gulp, men det er sikkert ting som funker bedre enn dette. Hva med UV-Blast som skal gjøre at fisken ser "agnet" bedre. Noen som har prøvd denne eller noe som funker som f... uten at det er giftig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg minimal erfaring med UV-farger, men har merket meg en artikkel skrevet av en med doktorgrad i fiskesyn (og ivrig sportsfisker) som mente det var tull siden det er så lite UV-lys tilgjengelig på noen meters dyp. Han argumenterte med at var der ikke UV-lys tilgjengelig, hjalp det heller ikke at agnet reflekterte det.

Ikke vet jeg, men du har jo også denne UV-varianten: https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=51565

Ellers er jeg enig med herr Volcom... :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du ska fortsette me Rekesprayen fra Yum! Alt annet e dårlige kopier :spell:

Nååå... det er vel andre "gosaker" som også fungerer. Trigger x har virka bra når jeg har brukt denne og hva med den snaxye lukta fra sølvkroken du brukte? ;) Bare tilfeldig?

Endret av Jolly Roger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg minimal erfaring med UV-farger, men har merket meg en artikkel skrevet av en med doktorgrad i fiskesyn (og ivrig sportsfisker) som mente det var tull siden det er så lite UV-lys tilgjengelig på noen meters dyp. Han argumenterte med at var der ikke UV-lys tilgjengelig, hjalp det heller ikke at agnet reflekterte det.

Ikke vet jeg, men du har jo også denne UV-varianten: https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=51565

Ellers er jeg enig med herr Volcom... :rolleyes:

hehe

da foreslår jeg at du prøver selv inni et bekmørkt kott...du vill be surprised :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe

da foreslår jeg at du prøver selv inni et bekmørkt kott...du vill be surprised :)

Snakker dere om fluorescence-lys eller uv nå? UV-lys er såvidt jeg vet ikke synlig for det menneskelig øyet, så det nytter neppe å prøve det i et aldri så mørkt rom. Ellers er det også riktig at uv-lys ikke når langt i vannet. Vi snakker vel ned til 20-30 meter tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker dere om fluorescence-lys eller uv nå? UV-lys er såvidt jeg vet ikke synlig for det menneskelig øyet, så det nytter neppe å prøve det i et aldri så mørkt rom. Ellers er det også riktig at uv-lys ikke når langt i vannet. Vi snakker vel ned til 20-30 meter tror jeg.

Hei.

Det jeg snakka om var luktespray/gel og UV-lys ja. Hvis UV-lys har en effekt ned til 30 meter, kan dette funke til kveitefiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.