Gå til innhold
Fiskersiden

Blyparavaner


cesar
 Share

Recommended Posts

Man har klart mer kontroll med pæresøkke og strikk ja, i hvertfall i de øvre vannlag. Om målet er å komme dypest mulig i fritt vann funker paravan bedre, men da bør man være klar over at det trøkker bra i stanga før fisken hogger. Men om man skal ned i vannlagene er det jo bare å handle en rigg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har klart mer kontroll med pæresøkke og strikk ja, i hvertfall i de øvre vannlag. Om målet er å komme dypest mulig i fritt vann funker paravan bedre, men da bør man være klar over at det trøkker bra i stanga før fisken hogger. Men om man skal ned i vannlagene er det jo bare å handle en rigg.

Det var vel ikke det som var mitt spørsmål om hva annet jeg kan bruke.

Pæresøkke går ikke når du skal komme ned til 6-9 meter i 3-3,5 knops fart.

Rigg er heller ikke aktuelt å montere ,driver ikke så mye med dorging.

Dorger etter sjøørret med brisling og det er til dette fisket jeg trenger disse paravanene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd dipsy diver?

Den er jo justerbar sidevis også....dybden kontrollerer du med å sleppe x anntall meter sene.

Følger sån tabbell med når du kjøper en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en som ligner den du spør etter: http://www.mmfiske.no/?ItemID=1159

Jeg har også sett denne linken,Men den ser ikke mye aktiv ut.

Her er også en webshop som har den samme paravanen,Men den også ser ikke så mye aktiv ut akkurat.

http://www.nordic-taiga.net/webshop2/catalog/product_info.php?products_id=1032&osCsid=217a46f5486fd2b403f4920783f828d7

Når det gjelder Dipsy Diver så kan du vel ikke feste den inn på sena uten knuter og la den gå 4-6 meter foran agnet.

Noe du kan gjøre med den som jeg skulle ha hatt tak i. Og det er en fordel ved dorging etter stor sjøørret, som er utrolig var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke meninga en blyparavan skal være aktiv. Det er wobbleren, sluken eller agnet som skal ha lokkende gange. Personlig synes jeg kusamo sine er de beste.

Dipsy Diver løser ut og sklir ned på sena som den du er ute etter så du kan ha langt slep etter den.

Endret av svenna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke meninga en blyparavan skal være aktiv. Det er wobbleren, sluken eller agnet som skal ha lokkende gange. Personlig synes jeg kusamo sine er de beste.

Dipsy Diver løser ut og sklir ned på sena som den du er ute etter så du kan ha langt slep etter den.

Tror du misforsto det jeg skrev!! Og det var at disse 2 webshopene som har disse inne,

Det virker som om at disse annonsene har utgått på dato (altså ikke aktive lengre).

Ser ut som av bildene på denne linken at det må knytes i begge ender.

http://www.lakemichiganangler.com/store/Luhr_Jensen_Dipsy_Diver_size_1.htm

Da har jeg fått svar på e-mail fra dette fiske firmaet,

så nå blir det og bestille paravaner direkte derifra.

Uheldigvis,vi har inte selger i Norge. Du kan köpa från oss. Frakten kostar

cirka 10 euro om frakten vägar max.1,5 kg. Hela faktura måste vara betalt

före. Om du kan saga va du vill, vi kan räkna en pris för dig.

Förlot min dålig språk.

Med vennlig hilsen

Mika Rajala

Matermac Oy

www.jiicee.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.