Gå til innhold
Fiskersiden

Flue valg?


thor  oddvar
 Share

Recommended Posts

Heisann.jeg er så og si ny når det gjelder fluefiske. jeg fisker en del i sjøen og binder fluer selv, men når isen går her (slutten av februar) så tenkte jeg meg en tur til et vann for å fiske. hvilke fluer er best å bruke på denne tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fasanhalenymfa er en av de gode ja, veldig god faktisk. Men som Glenners sier, teknikk er også viktig ved nymfefiske (og også våtflue, som er ganske likt) Så tidlig vil jeg anbefale deg å fiske på kveldene, gjerne i skumringa. ørreten søker gjerne inn på grunna da, og marbakker og mindre bukter med siv eller andre vannplanter er ofte de beste plassene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å binde meg noen fasanhalenymfer med en gul glassperle som hode, den pleier å levere bra med ørret tidlig i sesongen. Ellers er superpuppan skjelden feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å binde meg noen fasanhalenymfer med en gul glassperle som hode, den pleier å levere bra med ørret tidlig i sesongen. Ellers er superpuppan skjelden feil.

 

det er ikke dumt. jeg binder de ofte med et ryggskjold av de blekgule fjærene bak på ryggen av gullfasanen, disse kan være svært effektive, spesielt til fiske ved sivkanter og der det er lys bunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.