Gå til innhold
Fiskersiden

Gode pilker til torsken?


smiley
 Share

Recommended Posts

om jeg noengang skulle få lyst til å prøve svenskepilk,skal jeg nok følge rådet :)

de gangene jeg pilker bruker jeg stingsild. da i kombinasjon med hekle.

fisken tar på nedslipp,og det hender jo noe tar pilken i sildestimen :)

har nesten totalt gått over til agnfiske :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

muligens,men har til gode å se folk pimple med svenskepilk :)

Vel... Du er jo ikke akkurat fersking så det forundrer meg at du ikke har sett det. Eller kanskje du ikke vet hva som menes med pimpling? Det er ikke akkurat størrelsen eller vekten på pilken som avgjør om du pilker eller pimpler. Jeg kan jo forklare litt om du vil. Å pimple er en måte å "lurepilke", du løfter pilken sakte oppover i vannet for så å slippe pilken raskt ned ved å senke stanga. Det er akkurat samme metode som brukes ved abborfiske fra isen. Like ofte biter torsken når du hever stanga som når du senker den. Og denne måten å fiske på slår den tradisjonelle pilkinga ned i støvlene. Det er mange andre pilker en svenskepilk som denne fiskemetoden funker på, men uansett hva du mener så funker svenskepilken særdeles bra på dette fisket. Men det er ingen som vil tvinge på deg hverken den ene eller andre pilken, dersom du er kjempefornøyd med kun å bruke flygende øye, ja da fisker du med det. :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.