Gå til innhold
Fiskersiden

Børøy (Hjelmeland)


Tequila
 Share

Recommended Posts

Vi har vært så heldige å få kjøpt oss hytte på Børøy.

Er litt kjent i området fra før, ettersom vi tidligere hadde hytte på andre siden av fjorden, på Strandalandet, men setter allikevel pris på eventuelle tips/hotspotter. Ikke minst når det gjelder SØ og HA.

Laks har jeg stort sett kontroll på, hvilke elver som finnes i umiddelbar nærhet :P

Men som dere sikkert også kjenner til, jeg har begynt å kystmeite litt og har dere tips i denne retningen også, så er det flott.

Mye av tiden dette året vil nok gå til å bli litt bedre kjent + litt utbygging og vedlikehold, men det skal bli tid til fisking også.

Lover at det kommer rapporter og tipsene tar jeg både her og på PM ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor på Børøy? Vi(my folkz) har hatt 2 hytter der i totalt 14 sammenhengende år. Flotte plass. Fant noen fantastiske hummerspots og stor krabbe. Fra hovedkaien tok eg mye stor berggylte og mye forskjellig micromeitefisk(ulker, leppefisk, tangsprell, tangkvabber, ålekvabbe, tangsprell,lomre, sandflyndrer,kutlinger etc). På sommeren kom d store brisling stimer helt inn i hele havna, og då gikk d mye stor lyr under. Men e jo mulig me HA i nærheten og då me så mye mat konsentrert. Ellers så var det en plass på rett over 100 m som over årene leverte mange torsk over 10kg(største 14,5kg), lange 24kg, mye sei 2-6kg, brosme 9kg, lyr 5,5kg. Blei tatt en del laks og sø, men me fekk aldri HA. Ska ver sagt d aldri va noe fokus heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennom gården og til høyre ned etter porten i skogen.

4 hytta på høyre hånd - midt imellom gården og sjøen.

Ellers så virker det som om jeg får litt å gjøre i sommer, om ikke annet ett par arter jeg ikke har.

Hvor har dere hytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK :P Blir nok mange fine ferieminner der, og forhåpentligvis fiskeminner (når du har fått rigga deg til skikkelig) :thumbsup:

Hytta vår solgte me for flere år siden, har flytta til Nedstrand nå. Men den va nesten motsatt vei i nærheten av en sinnsyk strømstasjon/stolpetårn. Populært kalt "Sinsenkrysset" ^^

Får sende en pm etterhvert viss du sko trenge noe info om noen av overnevnte arter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke Svansholmen(fant den nå).

Vi ser rett ut på Trettholmen og Stavnes.

Men det er nok av småholmer, øyer, skjær og strømmer.

Blir kjekt når båten er på plass.....

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.