Gå til innhold
Fiskersiden

Isfiske hos söta bror 23.01


kilgallon
 Share

Recommended Posts

Vi var 4 stykker som satte kursen over grensa tidlig søndags morgen på jakt etter røya og en eller annen regnbueørret.

Været så ikke bra ut på veien til vannet, det regnet nemlig.

Men når vi ankom vannet skinte sola til tider og vi rigget utstyr.

Tok ikke lange tiden føre jeg ser den ene stanga napper. Løper bort og setter tilsalget, men hva skjer?

Joda, den hjemmelaget isfiskestanga mi knekker men fisken er på. Så da var det bare å ta nevene fatt.

Opp kommer min første røye noensinne, og jeg var godt fornøyd med starten på dagen.

760g veide røya.

IMG_2065-1.jpg

IMG_2068-1.jpg

IMG_2076.jpg

Så går det en stund føre jeg får nytt napp. Setter tilslaget og fisken er på. Men klarer og miste den i hullet :)

Vi bestemmer oss for en pause og fyrer opp grillen.

Rett føre vi bestemmer oss for å bytte plass, napper det på nytt i den knekte stanga mi.

Opp kommer røye nr 2 for min del. Denne var litt mindre enn den første.

IMG_2073.jpg

De andre begynner og bli litt rastløse siden de ikke har fått noen fisk og vi bestemmer oss for å fiske 30 min til.

Rett føre vi skal begynne å pakke sammen, napper det på nytt i stanga mi.

Får satt tilslag og fisken er på vei opp.

Rolf spør meg om han skal frigjøre snøret mitt fra snella, men jeg sier at det ikke er noe poeng. For fisken kjennes liten ut.

Brått stikker den av gårde og jeg får panikk, siden jeg ikke har så veldig mye snøre å gi etter.

Takk og lov så får Rolf frigjort snella mi i siste sekund og kampen er i gang.

Å kjøre fisk over lengre tid for hånd, var ikke mye morro.

Livredd for at sena skulle få floker når jeg dro fisken opp mot hullet føre den stakk av igjen.

På det ene utraset klarer sena og tvinne seg fast i fingrene mine og jeg får hjertet i halsen.

Klarer til slutt å få sena av fingrene mine og fisken stikker fortsatt med fri line.

Får tak i sena igjen og livredd for at fisken har kommet seg løs, men lykken var på min side. Takk og lov.

Så begynner kampen på nytt igjen.

Kampen varer vel ca 12-13 min føre jeg klarer og få lirket hode på fisken opp i hullet.

Opp på isen kommer en smell feit regnbueørret på 52cm og 2620g, som er min første regnbue :P

IMG_2089.jpg

IMG_2091.jpg

Med puls på sikkert 200 pakker vi sammen og setter kursen hjem til fedrelandet.

Må vel sies at pulsen min ikke roet seg noe særlig føre jeg ligger i senga hjemme :D

Alt i alt var det en hyggelig tur, tråss for dårlig fangst for de andre.

Dette var min beste isfisketur ever :D

Endret av kilgallon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.