Gå til innhold
Fiskersiden

Dam havfiskebag


Mr Tucker
 Share

Recommended Posts

Er det noen som har denne eller som har sett den? Lurer på om pilk-rørene er store nok til Storm og Cutbait herring jigger i store størrelser? Hvor stor er bagen?

http://www.fisketid.no/havfiskebag-pilker-p-1643.html

Noen som vet av andre typer bag som kan romme godt med fiskeutstyr (jigger, pilker, tackler, fortømmer, crimpeutstyr, kroker, dill-dall, sneller osv). Vil ha en bag der jeg kan ha alt utstyret lagret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den. Baggen er romslig og god, men det er ikke plass til store jigger i rørene. Det er derimot, om man tar bort rørene, plass til de største Savage gear-boksene i sidelommene, og oppi en slik får man plass til en hel del jigger og haler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oz, har du en link til Savage gear boksene? Regner med at man kan lage egne rør i pvc i rett størrelse også.

Jeg tror det er disse her: http://komplettfritid.no/product/savage-gear-lure-box-deep-big .

Røra festes i baggen med strikk, usikker på om du får plass til særlig større rør i de strikka. Det er i det hele tatt litt lite hensiktsmessig å oppbevare jigger i slike rør, da de uansett neppe blir lange nok... Også vil du ikke kunne henge dem i røret på samme måte som en pilk.

Sånn som dette:

113572_s.jpg

113573_s.jpg

113574_s.jpg

113575_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare til opplysning så får du plass til jigger og pilker osv i boksene til den baggen som jeg linket til lenger opp også.

Den kommer med 5 store bokser til det store rommet og to små på hver side, samt at du har et romslig rom øverst til snelle og shait.

Om ønskelig kan jeg ta bilder av den i ettermiddag/kveld.

Der slipper du nemmelig å kjøpe bokser ved siden av... :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jo det et særdeles godt alternativ til lagring. Tror det blir shopping! Takker og bukker for kjemegod info Oz!

Null problem :rofl: Mitt neste tips er å ta kontakt med Rønsingen på Campelen i Bergen. Han kan sikkert skaffe deg alt i hop til en hyggelig pris :coldb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare smette inn at det fungerer med rør også til jigger. Det fordrer bare at du sager ned et hakk i f.eks halve rørets høyde som kroken kan gå i. Da vil jigghalene komme omtrent i øvre kant av røret. Ellers fungerer bagger av typen Trym har bilde av her utmerket. Er i hovedsak det jeg bruker også, bare fra en annen fabrikant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.