Gå til innhold
Fiskersiden

På isen etter Sei og Lyr.


Snorre
 Share

Recommended Posts

Har vært en 6 - 7 turer nå på en plass som leverer ganske bra med Sei og Lyr når det ikke er is der. (Samt en 5 - 6 Torsk under kystmeite på hver tur, denne biter ikke heller..) Nå har jeg ikke fått mer enn EN sypike, og jeg begynner å bli veldig lei.. Torsk er forsåvitt uinterresangt, men er det noen som har noen tips når man isfisker etter Lyr og Sei? Takler, fiskemetoder, evt bunn og dybde så jeg kan prøve meg i nærområdet i samme fjord..?

(Har ikke tilgang på bil, så det å bytte fiskeplass mer enn 1 km er uaktuelt da jeg har et stykke til fjorden også...

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt klart balansepilker på 7-9 cm som har levert mest sei og lyr her oppe. Fisk av alle vannlagene fra bunn og opp til iskanten ettersom sei og lyr jakter pelagiskt.

Brisling/småsild/strømsild/sypike montert på ett fireballhode har ugså levert mye fisk.

Endret av ivan_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd en gang vinter. Hadde suksess med en enkeltkrok på ei 30 grams stingsild agnet med makrell. Ellers er vel kanskje hovedproblemet å finne fisken?

Takk for alle tipsene. Får bli en tur ut i helga..

Men som sagt leverer denne plassen veldig bra med spesiellt lyr (Men også bra med sei) når det ikke ligger is her. Kan ikke skjønne hvorfor det ikke skulle være noe Sei og Lyr på den plassen om vinteren.. Skjønner jo at det er mindre aktivitet i den slags fisk på isen, men folk tar da fortsatt gode mengder med disse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.