Gå til innhold
Fiskersiden

drammensfjorden


halvor fridtjof
 Share

Recommended Posts

Hei,

Har hatt noen turer i bunnefjorden uten det store resultatet, og noen fine turer med bra resultat i sandebukta, men har aldri fiska på isen i drammensfjorden. har sett meg ut gilhusodden (?). er fristende med muligheter for ferskvannsfisk.(Sik?)

Noen som har vært der i det siste? alle erfaringer tas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sik finner du nærme land ut til sånn ca 4m dyp. Størst sjangse mot munningen av Lierelva(husk fredningssone på 100m).

Er også en mer enn brukbar sjangs for abbor på kilo'n. Bli ikke overraska om det svinser innom både gjedde, SØ, torsk, hvitting og skrubbe også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å ta meg en tur på isen i løpet av uken. Hvordan er isforholdene på fjorden om dagen ?

Regner med den er trygg og fin, men greit å høre med noen som evnt har vært utpå de siste dagene :)

Tenkte å prøve et sted mellom Gullhaug og utover mot Dramstadbukta, altså på østsiden av fjorden.

Takk for svar !

Hilsen

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært der ute sjøl, men hvis ikke isbryterne har tatt noen ekstra runder kan jeg ihverfall garantere at gilhus er safe. Rimelig sikker på at den ligger i dramstad også. Lå ihvertfall is langt ut på onsdag. Har ikke vært så mildt i området de siste dagene at det har vært noe særlig smelting, men kan hende det er noe overvann.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Heisann,

Da har jeg vært 2 turer langs fjorden og her er et kort resymè:

Søndag 3.4: Begynte med å reise ut til Lahellholmen. Stod og kasta her et par timer, uten noe form for respons. Bestemte meg for å stikke på andre siden av fjorden og prøve litt nærmere Svelvik. Ingen action her heller. Litt skuffa måtte jeg innse at årets første forsøk på å få en SØ på kroken var forgjeves.

Tirsdag 5.4: Bestemte oss for å prøve på vestsiden av fjorden. Kjørte forbi Sandebukta bare for å se at den fortsatt ligger under tett is. Kastet et par timer inne i bukta mot Berger (Bergerbukta?), for så å bevege oss sakte ut rundt odden helt øst mot Oslofjorden. Hadde et lite håp om at det skulle bli action her, da vannet var ganske rolig i bukta. Ble dessverre med håpet. Bestemte oss for å kjøre mot Drammen igjen og ta en stopp ved rasteplassen mellom Svelvik og Nesbygda. Bestemte oss for å bare prøve et par kast, da det var en forlokkende fotballkamp på tv om ikke mange minuttene. På første kast beit årets første SØ! 500-600 gr flott fisk gikk på en 18 gr Stingsild blå/blank. Ble satt pent ut igjen. Smilet var stort etter å ha møtt på fjordens prins, så de 400 resultatløse kastene ble fort glemt.

Ser frem til å høre fra andre som prøver seg i fjorden for tida :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.