Gå til innhold
Fiskersiden

Ørret på Stang i Mjøsa


Trondcaster
 Share

Recommended Posts

Det er helt sikkert mulig og jeg vet hvor og når jeg ville prøvd hvis jeg skulle testet dette :)

Jeg ville tatt utgangspunkt i hva byttefiskene foretar seg.

Jeg har selv sett øretter bli tatt fra land i Mjøsa, men da snakker vi mikrostørrelse..... Kjenner forøvrig til at fiskere har mistet ørreter fra land under forholdsvis tilfeldig slukdenging.

Ørreten tar ALT, jeg ville først og fremst sett på kasteegenskapene under valg av sluk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig, men mulig, men stort sett var det store "overskrifter" når det skjedde når jeg fremdeles var Hamarsing.

Tror du skal ha sinnsykt med tålmodighet for å gjennomføre det prosjektet.

Ville heller satset nordover og enkelte Lågenområder, vanskelig med storfisk der også, men litt lettere tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig, men mulig, men stort sett var det store "overskrifter" når det skjedde når jeg fremdeles var Hamarsing.

Tror du skal ha sinnsykt med tålmodighet for å gjennomføre det prosjektet.

Ville heller satset nordover og enkelte Lågenområder, vanskelig med storfisk der også, men litt lettere tror jeg.

Kanskje tenke litt på når på døgnet du fisker også. Dette vil sterkt avhange av sted, og årstid. Men jeg har tatt mye storørret fra rundt 9 om kvelden og ut til det blir svarte natta. Samt i grålysningen og frem til soloppgang. Fisker da gjerne med wobler, som går høyt i vannet. Bruker mørke farger, også helt svart. Mørke farger på grunn av at de danner siluett mot den noe lysere himmelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lågendeltaet egener seg ikke noe særlig for fisking i fra land, ville heller ha satset på oddene litt lenger sørover. Kjenner en som fikk en 5 kilos ørret under utprøving av ny stang utenfor en av disse oddene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med deltaet der Lågen og Gausa renner ut i Mjøsa da, kan de være godt fiske der?

Jeg har hørt om noen som har fått fisk der, men har aldri fisket der selv.

Landfisket etter Mjøsørrett har jeg stort sett drevet med oppe i elvene på høsten.

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal kaste fra båt finnes det et noen interessante plasser i Lågendeltaet, men fra land er det svært vanskelig.

Du må være rimelig lokalkjent for å finne disse plassene. Jeg er lokalkjent og hadde ikke kastet bort tid på å prøve i fra land i deltaområdet. Er også veldig stor risiko for at det kommer ei gjedde og stikker med sluken din hvis du prøver, er ofte bare få meter mellom ørret og gjeddeplassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.