Gå til innhold
Fiskersiden

Under the hood


Hafnor
 Share

Recommended Posts

Fikk det med i en eske fra en snelle, hadde glemt jeg hadde den, men fant den etter å ha gravd nedi vedlikeholdsposen. virket veldig fin. veldig oljeaktig i konsistensen. snelle ble veldig god å sveive på

Ja, jeg liker også godt Penn greas'en. Kunne godt tenkt meg en boks. De har en antikorrosjons-tilsetning som er svært effektiv, noe som ikke er dumt på "full metal jacket" sneller.

Må si jeg likte snella også... Hva slags braid kjører du med, og hvor mange meter?

Endret av palkr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snella er kjempefin. Veldig fin å sveive på med tanke på den smale spolen, blir lite ubalanse fra side til side når en sveiver, langt mindre enn en bred snelle. Jeg har sufix 80# på den. gikk ca. 350 meter på den. Veldig fint snøre forresten, men litt dyrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snella er kjempefin. Veldig fin å sveive på med tanke på den smale spolen, blir lite ubalanse fra side til side når en sveiver, langt mindre enn en bred snelle. Jeg har sufix 80# på den. gikk ca. 350 meter på den. Veldig fint snøre forresten, men litt dyrt

Her blir det jo ergonomi nesten på høyde med haspel, men i en leverdrag pakke. God balanse, lav vekt og slipper å styre med kryssleggingen (ihvertfall litt mindre enn på ei "standard" snelle med tynt snøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glimrende :) Skulle akkurat poste en tråd for å spørre om vedlikeold/smøring av Accuraten når jeg kom over linken din. Akkurat hva jeg trengte.

Det nærmer seg jo sesong for Big-Game så da må utstyret være shipshape :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smir mens jernet er varmt og la ut en rebuild av penn Gld 20 II på alantani. Enjoy

http://alantani.com/index.php?topic=1806.msg8805#new

Kreativt gjort å bruke sånn elektro-grease til å smøre snella med :o

Har du sett noe info på bruk av sånt fett til å smøre drev og andre ting som belastes hardt mekanisk? Har kun sett det brukt i sammenheng med vanntetting og for å hindre korrosjon i elektriske systemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer som du sier pål, det jeg vet er at det brukes til elektriske komponenter som ligger under bakken og i vann/ hav, dette burde dekke saltvannsbeskyttelsen hvertfall. man kunne jo brukt olivenolje på store deler av sneller men det er litt for rennende. Mener (mange andre mener også) at oljen du bruker utenom bremseskiver nesten kan vœre hva som helst så lenge det holder vann ute av vitale deler og med det er det verdt å prøve dette fettet på en snelle jeg sjelden kommer til å bruke. Fettet er også veldig motstandsdyktig for å kalle det, det mot temperaturforskjeller, blir ikke tynnere i varme forhold eller tykk i kalde, noe som er en god egenskap

Glimrende :) Skulle akkurat poste en tråd for å spørre om vedlikeold/smøring av Accuraten når jeg kom over linken din. Akkurat hva jeg trengte.

Det nærmer seg jo sesong for Big-Game så da må utstyret være shipshape :thumbsup:

Haha, ja det passet bra det. Jeg har stor tro på kveitesatsningen din i år Frank, ettersom Geir kjørte muligens fra deg da du hang rundt i skogen og plukket smålaks(kremt) Vi får håpe på en liten gettogether i sommer :o

Endret av Hafnor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer som du sier pål, det jeg vet er at det brukes til elektriske komponenter som ligger under bakken og i vann/ hav, dette burde dekke saltvannsbeskyttelsen hvertfall. man kunne jo brukt olivenolje på store deler av sneller men det er litt for rennende. Mener (mange andre mener også) at oljen du bruker utenom bremseskiver nesten kan vœre hva som helst så lenge det holder vann ute av vitale deler og med det er det verdt å prøve dette fettet på en snelle jeg sjelden kommer til å bruke. Fettet er også veldig motstandsdyktig for å kalle det, det mot temperaturforskjeller, blir ikke tynnere i varme forhold eller tykk i kalde, noe som er en god egenskap

He he, har mistanke om at du kunne brukt hva som helst på den snella der og sluppet unna med det ja :) Mens enkelte andre snellefabrikater stripper tenner seg uansett hva slags smøring som brukes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.