Gå til innhold
Fiskersiden

På jakt etter havauren utpå Fosen


sølvreven
 Share

Recommended Posts

Er vel folk som er nysgjerige på hvordan fiske er uti Åfjorden nå, vert ute noen turer å prøvd lit forskjellige

plasser og det har blitt noen små sjøørreter. Men det virker ikke som det er den store fresen enda, egentlig ikke

noe rart heller da elvene har forsynt fjorden med rikelig mengde med is og smeltevann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok. Blir vel en tur utover (hvis været blir noenlunde) siste helga i april. Lørdag 30. Må få til et treff da.

Håper det klarner opp til da og tempen stiger litt i vannet. Må jo holde tradisjonen i hevd og ta årets vårtur til vakre Åfjord før laksesesongen starter :P

Ikke så veldig farlig om vi ikke får noe fisk, det blir morsomt likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte utnyte godversdagen i dag, så det ble en tur i kveld med fluestanga, var veldig mye vak ikveld og det ble

da også fangst, en på rundt 0,8kg og en på ca halvkiloen. Fikk begge to på pattegrisen og de gulpet opp mengder med

små rekelignende dyr, begge var rimelig feite, ser ut som det kan bli lit fart nå framover.

Endret av svartfeskarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vanskelig å finne fisken idag, men vi fant en lovende plass til slutt, i ei lita lomme i tangbeltet kjente jeg det høgg til på sluken, etter en litt nervepirrende kamp kunne Henrik håve min nye SØ pers på 1340g :)

5672981783_a146c600cf.jpg

seatrout 1340g by Storlaks96(Vegar S), on Flickr

foto:sølvreven

Endret av veg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Veg ! Ja det beit bra på den siste plassen. Jeg fikk 7 hugg tror jeg. Og en kilosørret sleit av opphengerflua i tangbeltet. Ørreten var mest interessert i opphengerflua tydeligvis. Alle tok denne ut ifra det jeg kunne se. I og med at opphengeren hadde glidd ned mot sluken etter hvert hugg. En kort snutt der sjøørreten slippes fri gjennom tangen. Vakkert dyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det ble litt jubalong ute på bergene en stakket stund. Veg slo persen til Sigve (tror det er litt konkurranse inn i bildet der) :D

Men så måtte det komme en MMS ikveld da, fra unge Hr. Sigve. Han har vært i Åsenfjorden og dorget luringen. Kunne ikke bli med oss og fiske idag.

Jada, jada, knallfin s-ø på 2-3kg. og dermed slått persen til Veg. Hvor skal dette ende ? :) Du må ha dæ ut og fisk mer Veg !!!!

Vet egentlig ikke om jeg tør å ha med disse røverne oppi Gaula i sommer :) Livredd for at de skal ta laksepersen min !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var ute og dorget i går i en fjord på Fosen. Fikk ingenting, men på turen hjem fikk vi oppleve noe spesielt.. Det kokte av Sjøørret og det vi har vel vært vitne til den årlige børstmarksvermingen, eller noe lignende.

Fikk SØ på hver kast.. Vi tok to hver på knapt kiloen, og satte ut 10+

Alle fiskene var lusfrie, men magre..

Vi ble sittende og bare se på og vi kunne vel ha dratt så mye fisk vi har orket..

Men du blir mere fasinert av synet og vi ville ikke skade fisk, i håp om en større fisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.