Gå til innhold
Fiskersiden

Nå drar jeg ut å fisker i 2011


Mr Big fish :)
 Share

Recommended Posts

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ørretten var der i dag også, noen store å mange små.

Ikke veldig intresert i mark, men hadde ett hugg på liten flue festet 30 cm over sluk.

Møresild har jeg prøvd David, 15 g.

Kasta masse med den men de følger oftere etter kobberfarge.

Marken var det stor intresse for :

gylt.jpg

Kunne se en god del dvergulker der også så drar å plukker meg en ny art der senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish :)' timestamp='1311172906' post='670392]

Har nå prøvd etter SØ i noen dager å fisken vill ikke bite.

Fikk en under testkasting med den lille Kinetic stanga men blei alltfor iverig noe som smitta på Fenris.

Hann ville ta fisken før meg så det blei litt knot å fisken kom seg løs, men jeg VILL HA EN :)

Har blitt guidet til en plass hvor jeg mistet fisken men har også funnet en annen plass (helt tilfeldig) med masse ørret, men biter de ??? nei................

4 stk i slengen følger sluken, men nei, en på ca 1,5 kg fulgte helt inn til land, men tok den ..... nei.

Små jigger, spinnere, sluker i alle varianter prøver jeg, biter fisken...... nei.

WHY......... ????

Tengte å prøve med dupp å mark i dag, noe må den vel reagere på.

Lag en lang avsmalnende strimmel av buken til en makrell. Bruk tandem oppleg med kroker, dvs større krok fremme i breiest delen av strimmelen og monter en senebitt i krokbøyen med en litt mindre krok lenger bak som du fester i enden på strimmelen. Liten pæresøkke en meter fram foran tackle og du er klar. Dette er uimotståelig og funker svært bra....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Big difference between 15g and 10g møresild. The 15g has the same width and length as the 22g so looks much bigger to the eye. In my experience they bite more willingly on the smaller 10g and 6g møresild.

The 15g and 22g often need to be fished with spinstops and jerky movements or quickly to trigger the bite. The 10g and 6g are usually snapped up while retrieved slowly... and they need to be retrieved slowly for the wiggly swimming action to work.

another trick I use is to groundbait with mackerel... it gets them in a biting mood :)

I Like Joost's Idea too... Might give that a try.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag en lang avsmalnende strimmel av buken til en makrell. Bruk tandem oppleg med kroker, dvs større krok fremme i breiest delen av strimmelen og monter en senebitt i krokbøyen med en litt mindre krok lenger bak som du fester i enden på strimmelen. Liten pæresøkke en meter fram foran tackle og du er klar. Dette er uimotståelig og funker svært bra....;)

Testet noe lignende på Lyten, men der ga skuk best resultat men skal prøve dette siden jeg SKAL ha en SØ å gir meg ikke før den sitter.

Kom nettop hjem etter en ny økt etter fisken som ikke vill ta, men denne tok :)

Ulke1.jpg

Denne var litt for lett men ny art.

Ulke2.jpg

Søt liten sak.

Ulke3.jpg

Morro ble det også å fiske denne som vanligvis kun er et irritasjonsmoment, men på lett utstyr ga denne både utras å kraftig bue på stanga :)

Fikk øye på fisken å løftet agnet opp fra bunnen noe fisken spotta med en gang å gikk til angrep, morro.

Ulke4.jpg

Tror en ny værden er i ferd med å sluke meg her.......... :|

fisker du dette med dupp? å har du kansje ett lite bilde av denne rigginga?

Helt standar oppsett, men kan godt ta et bilde om du vill.

Brukte makrell som agn på Ulken siden den før i dag viste null intresse for mark.

Duppen hang løst i snøret når jeg fisket etter Ulken siden den er på bunn :)

Big difference between 15g and 10g møresild. The 15g has the same width and length as the 22g so looks much bigger to the eye. In my experience they bite more willingly on the smaller 10g and 6g møresild.

The 15g and 22g often need to be fished with spinstops and jerky movements or quickly to trigger the bite. The 10g and 6g are usually snapped up while retrieved slowly... and they need to be retrieved slowly for the wiggly swimming action to work.

another trick I use is to groundbait with mackerel... it gets them in a biting mood :)

I Like Joost's Idea too... Might give that a try.

Ill try his idea too and a smaler møresild, and you know me, i dont give up easy :jig:

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mere smått i dag i jakten på SØ.

Plukka med meg en svarting mens jeg dreiv med endeløs kasting etter SØ.

Enda en ny art, lite intresang men men.

Svart2.jpg

svart1.jpg

Svart3.jpg

I mårra skal jeg skifte plass, men er det noen som mangler disse 2 små artene (noe jeg tviler på) så er det plenty av de i båthavna på Norheim (fastlands Karmøy).

Hopper å spretter plenty SØ der også, noen store.

svart4.jpg

Drar en annen plass i mårra, der jeg mista den første, gir jeg meg.......................................NOT.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså ja, har du begynt å fiske dvergulker også nå? :D

Ny art er ny art, jeg har ikke fått den sikkert bekrefta på mi liste ennå.

Første forsøk, den fixer du lett men du sliter vel litt mere med Piggvaren :thumbsup:

Nå må du få tatt den snart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mista enda en SØ i går, en hissigpropp som hoppa som et projetil opp fra vannet å ristet volsomt.

Fikk fisken på 10g Møresild å begge jeg har fått (å mistet) har jeg fått på fjære sjø..... :)

Er det sånn at sjøørretten er mere hissig da ??

Enten i skiftet til flo eller stigende flo , noen som veit dette ?

Den tredje gangen fisken hoppa i går fikk den ristet sluken løs, er det lurt å skifte til litt større krok på møresilla ??

Jeg gir meg ikke før jeg har landet en SØ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish B)' timestamp='1311697545' post='671103]

Mista enda en SØ i går, en hissigpropp som hoppa som et projetil opp fra vannet å ristet volsomt.

Fikk fisken på 10g Møresild å begge jeg har fått (å mistet) har jeg fått på fjære sjø..... ;)

Er det sånn at sjøørretten er mere hissig da ??

Enten i skiftet til flo eller stigende flo , noen som veit dette ?

Den tredje gangen fisken hoppa i går fikk den ristet sluken løs, er det lurt å skifte til litt større krok på møresilla ??

Jeg gir meg ikke før jeg har landet en SØ :)

Om du setter på ein ekstra splittring mellom trippel og sluk, Lasse, vil ikkje søen så lett greia å nytta sluken som brekkstang... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du setter på ein ekstra splittring mellom trippel og sluk, Lasse, vil ikkje søen så lett greia å nytta sluken som brekkstang... :)

Ok Even, setter på en splittring å stikker ut noen timer i dag også ;) takk for tips.

Nesten for mye Makrell å Horngjell nå, sitter nesten på hvert eneste kast, men på lett utstyr så blir det jo ikke kjedelig da B)

Kjøpte 2 stk Tyran stenger, den minste 5-20 G er sinnsyk morsom å kjøre fisk på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be sure to loosen your drag a bit as well... If I know you... You have it set to tow a car :)

This is not Conger fishing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sliten i armene etter dagevis med kastig etter SØ å litt dårlig sammvittighet ovenfor karpestengene mine valgte jeg i går å ta en tur til Sandvesand igjen.

Målet med turen å håpet var å slå vekten på Fjesingen til Davidsen å en eventuell pers på Piggvar, mye å håpe på men de som ikke prøver intet vinner.

Piggvaren tok rimelig kjappt :)

pi3-2.jpg

Pi2-2.jpg

Trodde dette var pers siden denne var større i omkrets, men en del tynnere.

Litt skuffende å se vekten stoppe på 0.67.6 men abusolutt er grei matfisk som ble med hjem.

Fjesingen så jeg ingen ting till i går, fisket aktift etter den ganske lenge uten et eneste napp men sånn er det innimellom.

Karpestengene fikk lufta seg etter noen dager med husarrest så de er kansje litt bliere til neste tur da :)

Pi4-2.jpg

Kasta etter SØ her også siden det blit tatt noen av de her, men etter 2 kast å 2 Makrell stoppet jeg med det, ganske lei Makrell nå kjente jeg.

Pi5-2.jpg

Hva....... skal vi hjem allt nå (lurer Fenris)

Dette må vell være en av de få hundene som bærer fisk ut i vannet for å slippe de fri ??

Fenris har jo sett meg slippe massevis med fisk ut igjen å for noen dager siden begynte han å bære makrell som lå å sprellte litt tillbake i vannet :P , mærkelig hva dyrene finner på gitt :)

Er enig med Atomichaggis. SØ er veldig laus i kjeften så lenge den går i sjøen. Etter noen dager i ferskvatn tåler den mer og henger bedre på kroken. Men i sjøen kan den være laus som en sild.....;)

Ikke Vassild håper jeg ;)

Fisker ikke med stram brems under dette fisket, men gjør det en del under meiting.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ferieturen til helvete er snart over, full rapport kommer senere.

Broder å fam har plukket med seg mange nye sorter på turen som startet på Karmøy.

Sliter fortsatt med kloskaten jeg 2 dager igjen før jeg må hjem.

Men har fått plukket med meg noe jeg også da.

Skal prøve å få 2 sorter till før jeg drar, men tiden renner ut................

Trheim.jpg

Bilde fra Storsand på kveldstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulla fiska på Stjørdal der du traff oss under konkuransen på søndag, jeg fikk nemelig en der:-) Lykke til med satsinga...

Der var vi i natt i stiv kulig å regn, vinden ga seg litt men ingenting intresangt å få.

Ble 3 timer i natt å 2 timer der på dagtid i dag.

Den du fikk var en som hadde forvillet seg inn på ukjent grunn :rolleyes:

Grattiz uansett, men regner med dette ikke var din første.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det noe på Storsand? :-)

Selvfølgelig ;)

Å ikke bare dær.............

Skal prøve å få en rapport ferdig i dag eller i mårra.

Ble en del bilder fra denne turen gitt.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du noe til tangsprellen og dvergulka?

Ulker ble det plenty av(noe jeg ikke ville ha), Tangsprell også, broder fikk en med rimelig god size :)

Bilder å rap kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.