Gå til innhold
Fiskersiden

Nå drar jeg ut å fisker i 2011


Mr Big fish :)
 Share

Recommended Posts

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Der var vi i natt i stiv kulig å regn, vinden ga seg litt men ingenting intresangt å få.

Ble 3 timer i natt å 2 timer der på dagtid i dag.

Den du fikk var en som hadde forvillet seg inn på ukjent grunn :rolleyes:

Grattiz uansett, men regner med dette ikke var din første.....

Var nok den første:) og ja, det var nok en flax fisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok den første:) og ja, det var nok en flax fisk...

Da er en gratulasjon på sin plass :)

Hyggelig å treffe dere selvom møtet ble kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, mye bilder.

Men her er ett bilde.

Hva er dette tro ??? :)

Mus.jpg

Prøver å få tak i alle bildene men broder finner ikke kabel så hans bilder å rap fra karmøy må vente litt.

Rap fra turen ellers kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ferie i år startet i Sogn å Fjorane får å treffe Haill.

Leide en Hytte ved vanntet med plenty Ørret så jeg fikk øvd meg litt med justering av brems osv til den dagen jeg får en SØ som IKKE skal mistes.

f1.jpg

f2.jpg

Trengte å lade opp litt batterier til Tronhjems turen å denne plassen var jo bare helt perfekt.

f3.jpg

Rent bortsett fra å smøre et tykt lag med Haill som skulle holde en stund ble det også Ørret, ganske små å mye ble satt ut.

Ville sette ut alle egentlig men noen ble skadet så de gikk i fryseren å ble med hjem.

f5.jpg

f6.jpg

f7.jpg

Leie av denne plassen koster pr natt 700 kr å har sengeplass til 8 stk.

Prisen er den samme om mann er 1 eller 8 så en vennegjeng kan få seg en billig guttetur på denne plassen, båt er inkludert.

Legger ut flere bilder å info om denne plassen under "gode tips".

f8.jpg

f9.jpg

f10.jpg

Godt smurt satt jeg kursen hjem igjen hvor broder`n med fam hadde startet sin artsjakt med stor sucsess :)

Noen har så sinnsykt dårlig tid i ferien at de alldrig kommer fram, her et bevis på det.

f12.jpg

Dette må vi som kjører pent bøte for i form av LAAAAAAANGE køer å venting vi egentlig ikke har tid til siden vi vill nyte ferien å ikke stå i kø pga idiotkjørig.

Håper de forstår dette en dag.........

Broder`n hadde dratt en Laks i Førresfjorden tiligere på dagen å med mine tinte Ørret ble det god nattmat på oss alle dagen før avreise.

rlaks.jpg

rlaks1.jpg

Turen over fjellet gikk egentlig knirkefitt, mye fin natur å se å det ble noen få stopp.

Midt oppi hutteheita traff vi på Rønsingen, det var litt sykt.

Trodde først det var en vill Fjellgeit som hadde rotet seg inn i byen der men det var Rønsingen gitt................

Fjord.jpg

Fjellutsikt.jpg

TkeveiFjellet.jpg

Vi campet på fjellet en natt før vi dro videre i retning Hell.

Grillfjellet.jpg

Fjelltke.jpg

Vel fremme Hos David i Hell drøyde det ikke lenge før snøre var våte på Storsand.

Brodern fikk en tangsprell som på vekten viste 90 g, shit stor sak som ble avlivet for veging på bensinstationen.

Tankene gikk på N.Rek osv.

Tangsprell2.jpg

Tangsprell1.jpg

Eneste personen uten små krok den første dagen var meg, men de andre dro opp plenty Ulker å andre små fisk som Flyndre Hvitting.

Vannet første dagen var så stille å klart at allt kunne ses på bunn, det var ganske kult.

Sundown.jpg

Etter fiskingen ble det konstatert på bensinstationen at fisken til Thore kun veide 35/36 g.

Broder`n ble skuffet men allikevel glad foren ny art.

Det ble mange turer til Storsand, noen korte, noen lange å noen netter.

Fin plass men med masse innpåslitne turister som skulle ta bilder an nesten all fisken vi dro opp.

Morro var det jo at det var en god del mennesker som fisket også, men fikk de fisk ??.................................. NOT :)

SundownThoreJeanette.jpg

SundownHaggisJill.jpg

Ny art ble det på meg da denne ble dratt opp.

SlimlLasse-1.jpg

Ble litt plagsomme disse, men ikke for Thore som ville ha enda en ny art.

I 2 dager satset han på slimålen å fikk sin belønning til slutt....

SlimlThore.jpg

SlimlLasse.jpg

Tidligmorgen.jpg

På nettene var det disse som var mest på hugget.

LasseHgjell.jpg

Hgjellrelease.jpg

Nedtur for meg som er lei sorten men for andre en glede.

Ny art fra land på Thore

ThoreHgjell.jpg

Ny art på Snorre å Snorres første hai, meeeeeget happy.

SnorreHgjell.jpg

Delja litt sluk også innimellon med lett utstyr så når denne Makrellen på over 800 g beit på ble det en liten fight med utras osv, morro.

Passet også fint med denne siden vi kun hadde reke igjen til agn.

LasseMakrell.jpg

Den ene kvelden ble det minst 10 av disse på meg, kjipe greier når det er helt andre arter mann vill ha.

LasseHgjell-1.jpg

Prøvde også litt etter Tangsprell men på min krok ville den ikke sitte, mista 1 på vei opp men fikk ingen etter det.

Hvittingpers.jpg

Pers på Hvitting fra land på Broder`n.

Poseringforturister.jpg

Turist posering måtte till, noen severte øl å var veeeeeldig hyggelige.

Runder av for i kveld siden jeg må opp imårra tidlig å på jobb, men mere kommer.

Flere målrettede turer etter arter meg sucsess for noen kommer...................

Tok det meste fra Storsand nå tror jeg om ikke Atomichaggis husker noe jeg ikke fikk med.

Flyndreliten.jpg

Flyndre.jpg

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott rapport og grattis med tangsprell :thumbsup: når på døgnet begynte bruskfisken å ta?

De begynte å luske frem når mørket kom.

Kan sjekke dette nærmere på bildene siden jeg ikke husker nøyaktig tid.

Skal prøve å få ferdig denne raporten i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott rapport Mr. Big Fish. Fin tangsprell og kult med hai!

Hai er kult det, men det går ann å bli lei :)

Takker.

Masse flotte bilder og fisk her ja :turned:

Stilig med den der slimålen. Hadde aldrig trodd man kunne få sånnt på kroken i saltvann.

Plenty Slimål på den plassen, de suger som regel reint men noen ganger suger de i seg kroken også.

Da må de rives av i 2 deler.

Dette er eneste plassen jeg har fisket på hvor det er så mye Slimål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hai er kult det, men det går ann å bli lei :)

Takker.

Plenty Slimål på den plassen, de suger som regel reint men noen ganger suger de i seg kroken også.

Da må de rives av i 2 deler.

Dette er eneste plassen jeg har fisket på hvor det er så mye Slimål.

Glemte et dattra mi Nemi på 7 år fikk sin første fisk på plassen.

Jentene dreiv stort sett å badet å fisket krabber, men Nemi kom å spurte om å få prøve å ta en fisk når jeg dro opp masssssse små fisk i jakten på Tangsprell.

Nemisfrstefisk.jpg

Ble litt lei Storsand å prøvde andre plasser også, fikk ingen Kloskate der heller :(

David viste om en plass vi jeg kunne få SØ så vi testet ut ny plass med ny motivasjon.

Klo9.jpg

Det ble ikke mange slukkast på meg, var mere intresert i hva som var på bunn, men hva skjer...... joda David har fast fisk i enden av snøret.

Klo2.jpg

Klo3.jpg

Riktig sort men på feil stang.........

Kult for David da siden det sannsyneligvis er den første Kloskata på denne plassen.

Klo4.jpg

Klo5.jpg

Knurr var det masse av her, fikk de både på sluk å på bunn, nesten bare knurr å få utenom Skaten.

Klo6.jpg

Klo1.jpg

Snorre glei ut i vannet når han slapp ut igjen en av fiskene sine å klarte ikke komme seg opp.

Ba om hjelp men vi var mere opptatt med å filme han å ta bilder der han strever i den våte glatte taren :)

Klo7.jpg

Klo8.jpg

Tengte å flytte oss en annen plass når tlf ringte å sammboeren til David hadde fått motorproblemer med alle jentene i.

Resten av denne dagen gikk til bilberging å Thore Snorre å David fikk seg en tur i bagasjen der de lekte "illigal immigrants"

Illigalimmigrants.jpg

Klare til å gjemme seg under soveposer om vi skulle bli stoppet med 9 stk i bilen.

Klødde meg litt i skallen å ville ha flere arter når jeg først var her i Trøndelag, men lista blir jo kortere å kortere.

Skrubbe kom opp som et allternativ noe vi alle manglet utenom David.

Skrubbebrygge.jpg

Fin plass dette også å Skrubbe ble det........på noen....

Skrubbe3.jpg

Skrubbe1.jpg

4 stk på meg så jeg var fornøyd, fikk kun Skrubbe her jeg.

Skrubbe2.jpg

Alle ble satt ut igjen.

SkrubbeThore.jpg

Broder`n å jeg kunne krysse av ny art her, David Jeanette å Snorre blanket men Jeanette mistet en Skrubbe het ved land, synd.

Så var det tid for grillings å sammvær med alle sammen.

Jill jobbet jo hele tiden så vi hadde en dag på stranden med grillet fisk å bakte poteter.

Sjefskokk var David å dette blei snadder.

Grilletfisk.jpg

Så dro min del av fammilien hjem til Østlandet.

Byebyethorefam.jpg

Fortsatt hadde jeg en uke igjen av ferien å fisket var ikke ferdig enda.

Trønderflua viste oss en plass hvor det ble dratt mye Laks, dette tente David veldig mens jeg var mere intresert i SØ, jeg SKULLE bli ferdig med denne byrden som hang over meg som en våt klut.

S3.jpg

Flua dro å vi ville bare teste litt før vi også dro.

Men det ble litt mere enn kun noen få kast, jentene ville bli så da ble vi også.

Sluk med flueoppheng ble satt på å vips......... SØØØØØØØØØØØØØØØØ

S1.jpg

Se nøye etter på den lille tingen i fingrene mine, he he.

Fikk 4 stk i miniformat men arten var i box, endelig.......

S2.jpg

Ble desverre ingen Lax på David men det var Laks der, så de å en rimelig svær en kom opp rett på siden av meg.

Var rimelig kjapp med å kaste mere da å ropte på David men den forsvant.

Avtalte med Trønderflua at vi skulle satse en natt etter Musa i Skarmsundet.

Denne plassen har jeg hatt lyst til å prøve lenge men avstanden har gjort dette vanskelig.

Må si jeg gledet meg til dette å satt meg ned å lagde et lite tackel jeg håpet skulle lure musa, om den var der da.

LassesHavmustackel.jpg

PvegtilSkarmsundet.jpg

On the road again :)

Skarmsundetkveldbro.jpg

Utstyret ble kjappt rigget opp å det tok ikke lang tid før Trønderfua hadde fisk.

SkarmsundetTrnderfluakjrerfisk.jpg

Skarmsundethyseivannet.jpg

TrKjrerfisk.jpg

Trnderhyse.jpg

Hysene her var store syns jeg, vanlige å større sier Trønderflua :)

TrPenhyse.jpg

David sin tur, ikke samme figten som i Hysa dette, hva kunne det være tro ??

Skarmsunhaggismus1.jpg

It got wings....

Haggismus2.jpg

Skarmdavidmus2.jpg

Første mus på land var det David som sto for.

Min stang forsvant nesten på sjøen (glemt bremsen igjen) å i enden av snøret satt denne.

SkarmsundetTorskLasse.jpg

Helt grei mat torsk dette, men ble faktisk mere gira på en feit Hyse, de var fortsatt store i mine øyne å de gir en grei fight.

Så var det Trønderfula sin tur å plukke mus.

Trmus1.jpg

Trmus2.jpg

Grei size, utrolig kule fisker.

Trmus3.jpg

Skarmnattstang.jpg

Det ble en pen Hyse på David også, jeg fikk også en men mistet min når jeg skulle løfte den opp.

Neste gang jeg skal dit har jeg med meg et håvskaft på 5 meter.

Haggishyse.jpg

Action på stang mi igjen, små bevegelser å forsiktige drag ga meg forhåpninger om rett sort.

skarmsundetaction.jpg

Et lite tillslag å det er fast fis i enden av snøret, liten fight å dette kan være mus..

SkarmLassemus.jpg

Å det var det, endelig kan jeg notere meg en pers på Havmus.

Ble så satt ut av Musa jeg fikk på Bontelabo at jeg glemte å veie den, konsestensen på fisken kjentes ut som gele så etter noen kjappe bilder på Bontis slapp jeg bare fisken ut igjen siden jeg ble redd for at den skulle dø.

Skarmlassemus2-1.jpg

Sennattskarmsundet.jpg

Skjedde ikke mye etter dette, men vi fikk alle det vi kom for så alle var fornøyd.

Broder`n ble så misunnelig på dette at han drar opp igjen i slutten av mnd med Jeanette.

De mangler mus begge to, altså Havmus.

Kloskaten får jeg ta neste gang, testet ut plassen Olsen å Extremetoy fisket flere ganger men skaten var ikke villig denne gangen.

SkatejaktLasse.jpg

David å jeg testet også en annen plass bak svømmehallen i Trondhjem på natta, kun en Hågjell ville bite der.

Davidhgjellsh.jpg

Ble lite søvn disse dagene, sene netter med fiske å opp med unger på mårran.

Men det var vært det, ungene koste seg å vi hadde kun 2 dager med dårlig vær.

Stor takk til David å Jill for disse 14 dagene i HELL ;)

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye fine bilder,og en knallfin Rapport!

Jeg var på storsand for noen uker siden,og hadde vel omtrent tilsvarende fiske...men ingen skate,eller mus.

knallfint fiskested,men spretter litt for mye fjøslaks rundt der.

slimålen var en pest og en plage...hadde det ikke nappet på et minutt var det bare å sveive inn en tom krok..eller ei slimdynge :/ urgh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kaller eg familetur på det beste , ja

Steike for noen fine fisk og imba raport :)

Du må nesten få deg en digital vekt og et målbånd snart, hehe

Takker :)

Gjorde mye annet også da, med ungene.

Sverige tur, badeland å festningbesøk bl.a.

Vekt har jeg, men om du tenker på microvekt er det noe jeg vurderer å kjøpe.

Microfisk er ikke høyt prioritert hos meg enda, men noen av de er jo artige.

Såg ut som en knall tur. Artig når de fleste i familien er fiskeintr eller finner seg i det :)

Alle er fiskeintresert, men når det gjelder unga mine er det mere lek å gøy det går i enda.

Men begge har fiskeutstyr å det får gå i dems tempo, de er jo fortsatt bare barn.

mye fine bilder,og en knallfin Rapport!

Jeg var på storsand for noen uker siden,og hadde vel omtrent tilsvarende fiske...men ingen skate,eller mus.

knallfint fiskested,men spretter litt for mye fjøslaks rundt der.

slimålen var en pest og en plage...hadde det ikke nappet på et minutt var det bare å sveive inn en tom krok..eller ei slimdynge :/ urgh!

Ja, slimålen var spennende første gangen, men det ble med det.

Artig å få den kroket da, fikk 3 på det meste som bare hang der.

Kjempefin plass, var vanskelig å avslutte når været var på sitt beste på natten, vi så sola gå ned å opp igjen flere ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye fine bilder,og en knallfin Rapport!

Jeg var på storsand for noen uker siden,og hadde vel omtrent tilsvarende fiske...men ingen skate,eller mus.

knallfint fiskested,men spretter litt for mye fjøslaks rundt der.

slimålen var en pest og en plage...hadde det ikke nappet på et minutt var det bare å sveive inn en tom krok..eller ei slimdynge :/ urgh!

Så du fjøslaks der? Prøvde med sluk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det ut på havet igjen.

Første utgave av havfiskekonk under Sandvedagene skulle testes ut.

Dro ut hytta til Helge ble sittende til sen natt å se på kveite bilder å filklipp fra turen dems mens et par Tuborg på mystisk vis fant vegen ned i magen min.

Så ikke ut til å bli fint vær på Lørdags morgen, regnbuksa mi hadde jeg glemt å pakke å hadde kun joggesko på bena.

s1-1.jpg

s2-1.jpg

15 stk møtte opp til konk.

Om værmeldingene hadde vært bedre hadde sikkert flere meldt seg på men dette er første gangen dette blir arrangert så neste år blir det forhåpentligvis et bedre oppmøte (å bedre vær).

s3-1.jpg

s4.jpg

Ohaga å jeg på veg ut i mørket......

Filmklipp

th_P8200763.jpg

s5.jpg

s6.jpg

Vi tok dette med godt humør, kjipt at ting ble værre å bølgene høyere.

Konken ble avsluttet kl 12 00 pga været noe som var fornuftig siden det var Junioer med her.

Filmklipp

th_P8200772.jpg

Kom til land kliss blaut fra navelen å ned med 6 stk fisk jeg, de andre hadde ikke akkurat mye fisk de heller men det kom da fisk på land.

s7.jpg

Innvegingen gikk jo rimelig kjappt unna, en Fjesing på 400 g som ble klubbrekord i Karmøy havfiskeklubb var vel det som var mest intresangt med fangstene.

s8.jpg

Mine fisk.

Å her litt av totalfangsten.

s9.jpg

s10.jpg

Resultatlista taler for seg selv, men det ble kun fisket i 3 timer.

Allt gikk egentlig knirkefritt så jeg håper Helge å CO organiserer dette neste år også.

Ingenting å si på premiene heller, mulig Helge har noen bilder av premieutdelingen ??

Jeg måtte dra hjem til en laaaaaaang varm dusj :coldb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferierapporten var goood times. :)

Artig at David fikk seg badehette. Mangler den på lista mi også.

Synd at dere fikk møkkavær til fiskekonken,men all ære til dere som var fornuftige å satte kursen mot havna igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferierapporten var goood times. :)

Artig at David fikk seg badehette. Mangler den på lista mi også.

Synd at dere fikk møkkavær til fiskekonken,men all ære til dere som var fornuftige å satte kursen mot havna igjen.

Kloskaten hadde David fra før.

Det der var MIN fisk, du du vet disse scottene................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.