Gå til innhold
Fiskersiden

Nå drar jeg ut å fisker i 2011


Mr Big fish :)
 Share

Recommended Posts

Sent på året å dra igang ny tråd men pc har ikke vært mye prioritert i det siste.

Ikke mye har det vært å raportere om heller men fisking blir det ganske gjevnt.

Lyren har jeg ikke truffet på, men tester ut plassen enda.

Har ikke fått MASSE fisk fra land i det siste så testa litt etter flyndra noen dager nå.

Flyndre1.jpg

Fine været smile.gif

å et enkelt tackel.

Flyndre2.jpg

Har fått en del småflyndrer på denne plassen før, flyndre er godt.

Flyndre3.jpg

En dobbel er morsomt, trodde dette var 1 så blei ganske gira på større fisk.

Har heller ikke notert meg noen pers på flyndre siden denne fisken i min bok har vært ganske lite prioritert siden det ikke gir meg mye å fiske etter den.

Men så fikk jeg 1 på 672 g å dette ble "litt" morro smile.gif

Flyndre5.jpg

Flyndre4.jpg

Flyndre7.jpg

Foreløbig pers 672 g.

Flyndre6.jpg

Ny dag nye muligheter.

Flyndre8.jpg

Litt blod på tann får mann jo å ønsket om å slå sin egen pers siiiiiger inn i systemet.

Flyndre9.jpg

Liten Torsk på land havner kjappt tilbake i sitt rette element.

Flyndre10.jpg

Fenris fikk kose seg med en stygt kroket flyndre som måtte avlives, første gangen han ikke har kastet opp etter å ha svelget ned en rå fisk.

Flyndre11.jpg

Etter en del flate i ostehøvel str dukket plutselig denne opp, vekta var glemt hjemme men denne virket litt større, var det ny pers ?? faktisk litt spennende allikevel dette......

Flyndre12.jpg

Vel hjemme "litt gira" å spent fant jeg vekta som fortsatt lå på kjøkken benken, denne så større ut.

Flyndre13.jpg

708 fine gram å ny pers, he he.

Flyndre14.jpg

Blir flere turer etter denne nå :thumbsup:

Nemi på 7 år har også begynt å svinge stanga nå, spennende å se hva som blir hennes første fisk ever.....

Har stang til Xena også men hun er fortsatt litt reservert, ville se på Pappa å storesøster.

Flyndre15.jpg

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jøss, mye fin fisk her :thumbsup:

Greit resultat, fikk mange men mye smått.

De var fulle av rogn nå, gytetid ??

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som fine turer det der.

Fikk nesten litt lyst til å dra og fiske flatfisk etter å ha lest dette :thumbsup:

Kom deg ut, de er bitevillige nå :)

Tar kansje en liten tur ettepå, må bare slappe av litt å spise etter en del timer på sjøen i dag.

Jeg har jo en pers å slå nå :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish :thumbsup:' timestamp='1300635945' post='651416]

Kom deg ut, de er bitevillige nå :)

Tar kansje en liten tur ettepå, må bare slappe av litt å spise etter en del timer på sjøen i dag.

Jeg har jo en pers å slå nå :thumbsup:

Dette så kjekt ut, Lasse - Gratulerer med ny pers. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Etter klubbturen på søndag (kommer egen raport) dro jeg å Ladden ut igjen siden dagen var så utrolig fin å vannet var nesten blangt.

Skate er en av de få fiskene jeg fortsatt veldig gjerne vill ha både fra land å båt men fortsatt ikke fått.

Håper snart noen har lyst å bli med å fiske Skate snart "fra land"............

Etter å ha fisket litt rundt å ikke funnet fisk i godværet dro vi til en plass utenfor Susort hvor Ladden både har fått Skate å en Lange på rundt 10 kilo.

Dypt er det ikke på plassen så lett stang ble brukt å extra morro ble det når dette skjedde :P

Klikk på bildet, det er et filmklipp.

th_P2171085.jpg

Morro med Stella å lett havfiskestang siden Langen på 5,5 ca var skikkelig hissig hele veien opp.

Ble noen Hvittinger også på begge 2 men ikke noe særlig mere.

Tråden fra i fjor om noen nye brukere på forumet er intresert :)

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=51196

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisket litt med unga i dag, i førresfjorden å ved karmøybrua uten resultat.

Etter en kort matpause hjemme dro vi videre til Sandvesand i godværet hvor jeg "for morro skyld" ville prøve etter Piggvaren igjen, litt tidlig eller ????........................

Pi1-1.jpg

Gikk vel ca 1 time uten napp så jeg regnet med at de ikke var der enda men der tok jeg feil gitt.

Pi2-1.jpg

Ikke store karen dette men likevel morro :rolleyes:

En ny venting kom men så nappa det till igjen, denne i frimerke str, minste jeg har sett dette.

Pi3-1.jpg

Pi4-1.jpg

Unga koste seg i dag, å pappa :rolleyes:

Pi5-1.jpg

Kjenner jeg meg selv rett blir det en tur å mårra også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Fikk plutselig en tlf i går fra Thommas, vi får nesten alldrig tid til å fiske sammen utenom klubbturer men i går fikk vi et par timer.

Piggvar sto på menyen siden Thommas manglet arten å har prøvd en gang før uten resultat.

p1.jpg

Vel framme på plassen treffer vi Hmelhus også kalt Helge med en kompis.

De hadde fått Piggvar å Fjesing :D

Gutta pakka sakene fort å forsvant når proffene kom med gromtackelene sine, vi testet begge makrelltackel med 3 kroker til den nette sum av 26 kr pr stk.

p2.jpg

p3.jpg

Min første fisk ble en liten Lyr som kjappt fikk friheten tillbake.

Thommas prøvde først et hjemmelaget tackel uten resultat å byttet til det exlusive makreltackelet, ikke mange sekundene senere biter det.

p5.jpg

Thommas kan krysse av arten på lista, første fisk på land Piggvar :rolleyes:

p6.jpg

Morro ble det for meg også når jeg drar i land PERS på Piggvar 775 G.

p7.jpg

p8.jpg

p9.jpg

Et stemingsbilde ble kjappt å brutalt avbrutt da det nappet kraftig i stanga til Thommas å jeg holdt på å få hele fyren i nakken.

p10.jpg

Lynkjapp var han men desverre for sen.

Det stilnet litt av etter dette, ble småkaldt så vi begynte å pakke sammen.

Jeg heiv ut en siste gang å dro inn et par meter av gangen på bunn å vips der satt Fjesingen gitt.

p11.jpg

En kort tur med gode resultater på begge 2, herlige Sandvesanden...................

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du forstår at du skal guide meg til *var i sommer. Vært noen turer på dypet enda? Jeg kan tenke meg å være med en tur, lenge siden jeg har blitt sjøsyk nå vet du...

Ladden har vel forresten en sandflyndreplass i Karmsundet som leverer veldig bra størrelse. Skal en tur dit så snart jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du forstår at du skal guide meg til *var i sommer. Vært noen turer på dypet enda? Jeg kan tenke meg å være med en tur, lenge siden jeg har blitt sjøsyk nå vet du...

Ladden har vel forresten en sandflyndreplass i Karmsundet som leverer veldig bra størrelse. Skal en tur dit så snart jeg kommer hjem.

Ingen problem, trodde du hadde den ??

Turene på dypet har ikke gitt særlig gode resultater i det siste, men været har jo heller ikke vært særlig snillt.

Hva er bra str på sanflyndra ?

Har en fin plass fra land om du dukker opp her :rolleyes:

Grattis med flotte varer, fekk lyst til å ta meg en tur også nå....:)

Takker, blir vel en tur etter de litt større snart.

vi fikk også SØ på litt over kiloen :P grattis me pers

Sorry, glemte den.

Kan jo skyte inn at dere mista noen å da................. :D

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd på var, men det blev inget den gang!

For å være ærlig husker jeg ikke nøyaktig pers, men mener det var 725g. Er tilbake neste uke jeg, og ganske gira på fiske etter et år i fiskesølibat!

Har sett sandflyndre på kiloen dratt opp på plassen jeg har tatt mine på så de er der også.

Gi lyd fra deg når du har kommet deg hjem da Svenn, ikke vanskelig å få med ut jeg :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig tråd og fine fisker !

Men jeg lurte på en ting. Er dere svææært forsiktig når dere håndterer fjesingen, eller er faren for stikk av denne noe overdrevet ?

Her på sunnmøre tror jeg ikke vi har Fjesing, jeg har i alle fall aldri fått noen. Når jeg snorklet i Tønsberg så jeg mye av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig tråd og fine fisker !

Men jeg lurte på en ting. Er dere svææært forsiktig når dere håndterer fjesingen, eller er faren for stikk av denne noe overdrevet ?

Her på sunnmøre tror jeg ikke vi har Fjesing, jeg har i alle fall aldri fått noen. Når jeg snorklet i Tønsberg så jeg mye av de.

Vill ikke si jeg er mere forsiktig med Fjesingen enn Pigghåen, men prøver å holde meg unna piggene på ryggen.

Ikke alltid like lett å unngå å bli stukket, har alldri merket noe til Pigghå stikk men ble litt nummen i den ene fingeren etter å ha blitt stukket av Fjesing.

Hvor farlig det kan være veit jeg faktisk ikke men regner med at det er som vepsestikk, er du allergisk så er du allergisk.

Kansje noen andre vet dette bedre enn meg..................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har nå prøvd etter SØ i noen dager å fisken vill ikke bite.

Fikk en under testkasting med den lille Kinetic stanga men blei alltfor iverig noe som smitta på Fenris.

Hann ville ta fisken før meg så det blei litt knot å fisken kom seg løs, men jeg VILL HA EN :P

Har blitt guidet til en plass hvor jeg mistet fisken men har også funnet en annen plass (helt tilfeldig) med masse ørret, men biter de ??? nei................

4 stk i slengen følger sluken, men nei, en på ca 1,5 kg fulgte helt inn til land, men tok den ..... nei.

Små jigger, spinnere, sluker i alle varianter prøver jeg, biter fisken...... nei.

WHY......... ????

Tengte å prøve med dupp å mark i dag, noe må den vel reagere på.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish :)' timestamp='1311172906' post='670392]

Har nå prøvd etter SØ i noen dager å fisken vill ikke bite.

Fikk en under testkasting med den lille Kinetic stanga men blei alltfor iverig noe som smitta på Fenris.

Hann ville ta fisken før meg så det blei litt knot å fisken kom seg løs, men jeg VILL HA EN :)

Har blitt guidet til en plass hvor jeg mistet fisken men har også funnet en annen plass (helt tilfeldig) med masse ørret, men biter de ??? nei................

4 stk i slengen følger sluken, men nei, en på ca 1,5 kg fulgte helt inn til land, men tok den ..... nei.

Små jigger, spinnere, sluker i alle varianter prøver jeg, biter fisken...... nei.

WHY......... ????

Tengte å prøve med dupp å mark i dag, noe må den vel reagere på.

Møresild 10 grams, if the water is coloured use a white one. 0.20 mono or fluorocarbon leader as well helps... they almost never take when you use fireline all the way to the lure.

Reel in slowly and if they follow reel in a bit quicker.

If that don't work... Come up to Trøndelag and I'll get you a seatrout.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.