Gå til innhold
Fiskersiden

Coastal vs streamline


svartfeskarn
 Share

Recommended Posts

Hei, vurderer nyt snøre til sjøørretfiske, har fra før streamline skyteklump som jeg har vert ganske fornøyd med, ulempen

er kanskje skjøten mellom klump og skyteline. Har set lit på coastal fast intermidiate, men blir ikke noe klokere på va jeg skal

velge, vis coastal er like letkastet som streamline er jeg ikke i tvil, noen som har coastal som kan si noe om dette ? Stanga som

snøret skal brukes med er en slate lightweight i klasse 7.

Endret av svartfeskarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har streamlinen enda, har set lit på de nye triple density klumpene og skal se om jeg får prøvd en slik klump

før jeg bestemer meg. Prøvde å få tak i ny streamline klump men den hadde vist gåt ut av produksjon ifølge

selgeren på den lokale sportsbutikken, hører det er lit vrient å få coastal til å synke fort nok så tror ikke

det blir det snøret da jeg foretrekkeret snøre som går ned lit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Costal Intermediate finnes i to utgaver, slow intermediate og fast intermediate. Fast synker tre ganger så fort som slow. Jeg har begge utgavene og de kaster svært bra. Snørene er litt tyngre enn normalt for klassifiseringen, så en skal ikke se bort i fra at et 6'er snøre passer best på stanga di som sikkert ikke er av de stiveste Jeg synes 6'er klumpen er litt tung for LPXe RS #6, ikke så mye at jeg vill ha gått ned en klasse, men litt for tung etter min smak. Men hvilket snøre som passer best er jo en kombinasjon av stangaksjon og kastestil, så det som passer for meg behøver ikke å være riktig for deg. Har også et Costal i #8 som jeg bruker på ei Redington CPX som har en kraftig aksjon, til denne er den perfekt, men snøret er merkbart tyngre enn SA Striped Bass #8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke brukt annet i sjøen enn Coastel int og fast int,siden de kom på markedet(sliti ut et slow int allerede),striped bass er betydelig lettere,ja..imponerende line :D Fast int burde synke nok,hvis du ikke er ute etter lyr ol.Til sø-fiske er den perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve å få testet coastal fi og trippel density klumpen å se vilket snøre jeg liker best, er ganske grei sån

den lokale butikken, man får teste snører der. Testet snowbe clear intermidiate for dem for et par uker siden, de

ville høre om det var bra før de tok det inn, jeg syns det var tråt å kaste med i forhold til streamline som man

ikke trenger mange blindkast for å få avgårde, kastet også 10-15 mtr lengre med streamline klumpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.