Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske Aulielva?


thor  oddvar
 Share

Recommended Posts

Heisann! jeg er en gutt på 14 år som bor i Andebu. Jeg lurer på om det er sjøørret så langt oppe som ved borgenmølla i Stokke. Jeg har aldri fisket i elven, men kunne tenke meg å prøve etter ørret i sesongen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, thor oddvar.

Om fisken går opp til borgenmølla kan jeg egentlig ikke svare deg på, men i så fall så går den når det er litt vannføring, og da er Aulielva rimelig leirgrå. det beste tipset jeg kan gi deg er å dra ned til Sem, ved jarlsberg travbane. Der har jeg fiska endel. og kan komme med noen tips. Hvis dette er av interesse så gi meg et hint, så skal jeg svare deg. For en sprek ungdom så burde det gå greit å bruke sykkel ned dit

Du kan forøvrig lese litt om denne elva i denne tråden, se mitt innlegg et stykke nede.

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=27221&st=0&p=321881&hl=aulielva&fromsearch=1entry321881

Endret av cannonbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, thor oddvar.

Om fisken går opp til borgenmølla kan jeg egentlig ikke svare deg på, men i så fall så går den når det er litt vannføring, og da er Aulielva rimelig leirgrå. det beste tipset jeg kan gi deg er å dra ned til Sem, ved jarlsberg travbane. Der har jeg fiska endel. og kan komme med noen tips. Hvis dette er av interesse så gi meg et hint, så skal jeg svare deg. For en sprek ungdom så burde det gå greit å bruke sykkel ned dit

Du kan forøvrig lese litt om denne elva i denne tråden, se mitt innlegg et stykke nede.

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=27221&st=0&p=321881&hl=aulielva&fromsearch=1entry321881

Heisann. Jeg har syklet til Tønsberg mange ganger så det er ikke noe problem. Jeg kunne godt tenke meg og fiske på Sem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Ser du har våkna, god morgen.

jeg regner med du har lest tråden jeg linka. Aulielva er forøvrig veldig sein. Fisken holder seg nede i brakkvannssonen til langt utpå høsten pga at elva blir svært varm ved lav vannføring. Flua jeg har fått mest på der nede er peter ross på dobbel 6 krok (ørretkrok). Du kan prøve fra juli og utover, men det er best fra midten av August.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Hei igjen

Ser du har våkna, god morgen.

jeg regner med du har lest tråden jeg linka. Aulielva er forøvrig veldig sein. Fisken holder seg nede i brakkvannssonen til langt utpå høsten pga at elva blir svært varm ved lav vannføring. Flua jeg har fått mest på der nede er peter ross på dobbel 6 krok (ørretkrok). Du kan prøve fra juli og utover, men det er best fra midten av August.

Har du fått store ørreter i elva? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

hei igjen.

De fleste jeg har fått der nede har ligget på 1-2 kg. En var ca 3 kg. Jeg har bare fisket nede ved jarlsberg, nedenfor travbanen. Dert er det ei åpen slette, og fint å fiske med flue.

Er det tørt å stå der nede eller bør en ha vadere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Du trenger ikke vadere, det er ikke mulig å vade der nede. Bunnen er for bløt, du vil synke gjennom. Men det er god plass for baksleng nede på sletta. Kanskje en fordel med gummistøvler, da det kan være litt vått her og der.

Er det tillatt med sluk også? Hvor går jeg ned til sletta hen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.