andref

Ambassadeur 2500c mekking og trimming

Recommended Posts

Daiwa Alphas Air er ferdigtrimmet fra fabrikk og koster i underkant av 2000 NOK i Japan. Er nok rimeligste alternativ fra en anerkjent produsent. 

Jeg har kjøpt Major Craft UL/BFS stenger fra Japan for tilsvarende pris som de Tsurinoya stengene du nevner. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, abbor skrev:

Daiwa Alphas Air er ferdigtrimmet fra fabrikk og koster i underkant av 2000 NOK i Japan. Er nok rimeligste alternativ fra en anerkjent produsent. 

Jeg har kjøpt Major Craft UL/BFS stenger fra Japan for tilsvarende pris som de Tsurinoya stengene du nevner. 

Tsurinoya FX50 koster 350 kroner og har overasket ganske mange. Den taper mot de beste på de aller letteste UL greiene pga av noen gram tyngre spole. Men da snakker vi slukvekter ned mot ett gram... For slukvekter på rundt 3-4 gram som er hva jeg oftest bruker på UL hapsel UL stanga mi, var den omtrent like lang kastelengde som de fleste såkalte anerkjnete BFS merker ifølge ymse Youtubefantaster....hvilken binding de har til merket vet jegf ikke, men de er billige nok til at jeg prøver sjøl :-)

Den anerkjennes som en helt grei inngangsbilett til BFS fiske. 
jeg har en Kastking som kaster ned i 6 grams sluker like langt som UL stanga mi kaster 4 grams. 
Og det med en 6-12lb stang med 0.18mm braid. Har bestilt lettvekstsople til den, og er spent på hva som skjer da, med f.eks 0.10 braid.

Jeg har ikke annet å måle mot enn Haspel UL stanga mi, og klarer Tsurinayoen og Kastking å kaste like langt eller lenger en denne med samme spinner på ei UL stang med tynt snøre, så sier jeg meg fornøyd. Har ingen tro på at jeg får 2000 kroner bedre kvalitet med en Daiwa, selv om den sikkert er noe bedre enn Tusinayo. 

Jeg har forvrig aldri eid en snelle som koster mer enn tusenlappen...jeg har ingen tro på at de som er det, er så mye bedre at de forsvarer den høye prisen.

Endret av Rubjo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selger en IAR gavel og en gavel uten, samt ett messing gear set er vel ca 4,3:1 som er standard hvis jeg husker rett. Alle delene er kjøpt for ca 10 år siden og har minimal slitasje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå