Gå til innhold
Fiskersiden

Spigot holker som sitter inne i Helv**..


potbelly
 Share

Recommended Posts

:) Jeg har en Greys stang som er brukt i hele vinter og selvfølgelig ikke vært fra hverandre. Nå har jeg varmet opp ene delen og prøvd å kjøle ned andre. Men ikke til å rikke.

Holkene sitter som de skulle vært limt. Noen som har bedre ideer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dette problemet på ei hardystang. Fikk følgende råd som jeg fulgte. Kjøpte isspray (sånn idrettsgreie) og sprayet dette på handelen (og unngikk hunndelen) frøys denne delen ned så godt som råd. Kluet var å ikke dra stanga fra hverandre sakte men rykke til som bare det. Og det fungerte.

Før dette hadde jeg pakket frosne erter rundt stanga og prøvd andre metoder for å få stanga fra hverandre men dette fungerte.

mvh

bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Det løste seg, og jeg kan jo si hva jeg gjorde. Isa ned hanndelen. Fønet hunndelen.

To vred og dro som ett Helv****.., og ikke noe skjedde. Gjorde det en gang til. Ikke det hjalp. Så satte jeg stanga ut på verandaen(ga opp) og lot den kjøle seg ned. Når jeg tok i den 15 minutter etter på så var den løs. Så varme/kulde funket. Nå har jeg prøvd gjenntatte ganger i dag å få den løs ved vridning, så mulig det har hjulpet litt okke som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd - ellers kunne jeg dratt den fra hverandre for deg til lørdag... ;-) Hjelper å være litt skarp i klypa, vettu... ;-) Spørsmålet er om man har vridd for mye og svekket hele stanga... Og de puselankene dine hadde vel knapt satt fingeravtrykk tenker jeg..

:) Ska du sydover?? Jeg drar nordover...Eller kommer du på besøk på Malangen(hilse på gamle Haug)..Sender deg en mail ang. OHK og et spørsmål..Dette ble vel så kalt off topic...

Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man redd for å glippe taket så er det lurt å legge en runde anti-skli materiale rundt hver del av stanga før man skal få den fra hverandre. Gjorde dette med LPXe-en min; der den minste glipp fører til at stangringene knekker tvers av. Vanlige oppvask/gummihansker funker også bra om man ønsker et mer hardt grep på glatt underlag.

Eller hvis du vil være helt craaaaaaazy: Varmt vann - kaldt vann - anti-skli - gummihansker - vri vri vri. Sånn, der fikk du et lite rim også, din heldige leser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.