Gå til innhold
Fiskersiden

Preywind PLD12


celine2
 Share

Recommended Posts

Hei folkes litt usikker på en del ting anngående utstyr.Preywinder PLD 12 Single high speed lever drag farge blå er ei snelle jeg liker og har en del tro på,men som sakt ikke helt sikker.skal brukes til fiske av sei,torsk og kveite mest det siste.Blir det krafting nok? evnt forslag til stang til en ok pris.Multi eller mono fordeler bakdeler.

jeg jigger og dorger er nå tanken,de som er kommet i båten er til nå er små,men jeg tenker det ikke tar lang tid før jeg knekker kode og da er nok ikke stenger/sneller jeg bruker ikke stoort nok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt preywinder'n en del, men aldri fått satt den på noe prøve. Største kveita jeg har landet med den sålangt er knappe 16 kilo. Uansett virker denne snella meget robust og har en jevn og høy bremsekraft.

Jeg har stort sett holdt meg til Power Pro multifilament og har rigget nevnte snelle med 400 meter i dimensjonen 0,36mm.

Tror snella skal holde godt til det meste som svømmer i våre farvann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei godt og høre at det er ei bra snelle.16kgs kveite da må jeg nok legge alle mine til for og nå 16 kg,men snart slår jeg den den til.dDorge utstyret jeg bruker nå er er nok lettvekter hvis nå drømme kveita skulle dukke opp hehe.forslag til stang ikke noe tungvekter ryggen krangler en del når det blir mye jigging :) .har du brukt snella mye?kjenner jeg meg selv rett blir det sikkert snart en 150-200 med kveitefiske utover.hHvis nå ikke sjøørreten frister for mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei takk for svar snella blir bestilt i dag.Så nå er det bare og vente.oppfordrer flere av kveitefiskerne her på forumet om og ta turen ned her til salte til sjøørret og kveitefiske kunkuransen i juni.Det er som regel ei flott helg. :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg er frelst ,snella blir send nordover i morra så 2-3 dager så er det prøve kjøring :)

noe som har forslag til stang?likte den jeg så på videoen greide ikke og se hva stang det var.Takker for alle innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens takk for gode bidrag.Preywind PLD12 +lawson powerjigg+Power Pro multifilament 0.36 på tur nordover.Så nå er en som en unge som venter på julaften :) .Helga må vel bli en tur hvis båten er ferdig på servis. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei folkens ja båten ble til slutt ferdig på servi.Stang og snelle er blitt prøvd og de innfrir begge to :thumbsup: .Preywind PLD12 er bare helt fantastisk,stanga ble en powerjigg.Må bare si at det er et heltfantastisk utsyr og kjøre stor fisk på.Etter litt prøving og feiling ble det kveite på meg.Helga gikk med til utprøving ,mandag ble den første dagen alene regn og vind men hva gjør nå det.Fikk oppleve stor kveitas krefter.Ho dro ut 150-200 i et utras helt sykt så gjore ho et utras til vips var krokan retta ut.Fikk føling med et par kveiter til som jeg fikk helt opp til båten de lekte med meg :D .Tirsdag ble det fast fisk 32 kg sløyd,var da glad for at nyekroker var kjøpt .Tilbake til snelle og stang må bare takke de som anbefalte utsyret :D I natt skal jeg oppleve kampen i gjenn i søvne :fish:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slitter med og få måkka mobilen til og sende biled meldinger men men de kommer.I dag tatt kveite 148cm hvet ikke helt hvor mange kg for badevekkta klikka.Tror den er mellom 35-40kg.og bildene ligger fortsatt på møkka mobilen,men de kommer.Blir bare merr fornøyd med stang og snelle.Pene utras før ho la seg på bunde og der var ho tent og bli.tok på 8 meter.morrsom kamp i fjærsteinan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slitter med og få måkka mobilen til og sende biled meldinger men men de kommer.I dag tatt kveite 148cm hvet ikke helt hvor mange kg for badevekkta klikka.Tror den er mellom 35-40kg.og bildene ligger fortsatt på møkka mobilen,men de kommer.Blir bare merr fornøyd med stang og snelle.Pene utras før ho la seg på bunde og der var ho tent og bli.tok på 8 meter.morrsom kamp i fjærsteinan :)

Høres utrolig gøy ut - flotte fangster..!

Kom kom September... :)

Endret av Thomcon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.