Gå til innhold
Fiskersiden

Hvilken snelle?


Milarepa
 Share

Recommended Posts

Ok. Men for den som selges på Skittfiske har bildet fra Big Game-snellen. Er det forsterket ytre og selefeste som utgjør forskjellen? Det jeg egentlig lurer på - siden Big Game selges til samme pris fra USA - er om jeg liksågodt kan kjøpe Big Game-versjonen.?

Bare for å ha det helt klart: det er Saltist LD Big Game kontra 'ordinær' Saltist LD? Big Game versjonen har mer enn dobbel vekt, lavere utveksling, og takler mye hardere brems pga annerledes design. Big game varianten er nok et hakk kvassere på holdbarhet, men veldig tung og overkill til norsk fiske. Du vil få større fiskeglede ved å velge så lett utstyr som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ha det helt klart: det er Saltist LD Big Game kontra 'ordinær' Saltist LD? Big Game versjonen har mer enn dobbel vekt, lavere utveksling, og takler mye hardere brems pga annerledes design. Big game varianten er nok et hakk kvassere på holdbarhet, men veldig tung og overkill til norsk fiske. Du vil få større fiskeglede ved å velge så lett utstyr som mulig.

Skjønner. Akkuratt det jeg prøvde å spørre om :rolleyes:. Takk for oppklaringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Akkuratt det jeg prøvde å spørre om :rolleyes:. Takk for oppklaringen.

Som nevnt i en annen tråd her så er det halv pris på fiskeutstyr i dag 17 mai på komplettfritid.no Du finner bla TLD 15 og oppover til 1000lappen. TLD II til 2000 ca. Og ikke minst en Tekota 600LC i meter til 1450.- (mulig for liten for deg) De duger til til det meste av fiske, og er bra sneller.

Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil understreke at dette MÅ settes i sammenheng med spolediameter. Har du lav spolediameter på når snella er full er det bare og kjøre på med høy utveksling. Talicaen min har ikke spesielt høy spole og har 6,2 i utveksling. Null stress.. hadde jeg hatt den samme utvekslinga på Oceanusen hadde snella vært ubrukbar.

Det er helt sant, og noe jeg egentlig ikke har tenkt på. har prøvd en torium 20 og denne var rimelig tung å sveive på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.