Gå til innhold
Fiskersiden

Ålvik i hardanger


Marken
 Share

Recommended Posts

Dersom du skal fiske fra båt går det an å ligge utenfor settefiskanlegget ved Bjølvefossen. Her blir det årlig tatt torsk opp mot 10kg. Det er også en del fin lyr og iblandt sei. Pga. for fra anlegget kan fisken smake dårlig så jeg ville nok heller satt ut fisken igjen. Husk å holde litt avstand fra anlegget og ikke gå i land der. Det er forøvrig tatt flere kveiter fra 60-130kg ved Ålvik (i garn) så kan være verdt et forsøk det også, uten at jeg vet om noen konkrete plasser. Sjøørreten er på plass og du kan prøve å dorge langs land. Utpå sommeren og høsten står det ofte laks der vannet fra kraftstasjonen (Statkraft) renner ut i sjøen, men det er litt for tidlig nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det er ok fiske utenfor eldreboligene som ikke ligger langt fra moloen i Ålvik. Litt bortenfor der renner elva ut gjennom et firkantet hull i fjellet. Her har jeg fått bra med fisk. Jeg har og fisket lengre innover, mot en plass vi klate "Flåten". Ligger et hus nede ved vannet inne i en liten vik. Det var bra fiske sist jeg var der. Har sett på sjøkart at det går et undervannsnes et lite stykke ut fra moloen i Ålvik. Om du har mulighet på kartplotter ville jeg ha prøvd meg i området der. Skal verfall prøve der selv neste gang jeg skal dit.

Jeg har besøkt Ålvik nesten hver sommer så lenge jeg kan huske for å besøke familie. Det var bestefar min som tok meg med på disse plassene. Og vi fikk bra med fisk.

Lykke til og god tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.