Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørreten er der ute enda,fisk flue natten igjennom.


salamon
 Share

Recommended Posts

:rolleyes: torsdag var jeg en tur nedom bestemorsstranda for å hente noe agn. Der stod det en enslig fisker med spinnstang, dupp og brisling som agn. Han mistet enten en ørret eller laks på fort godt over 5 kilo. Var det en sø var den gedigen. Han fikk flere store horngjel i spesimen størrelse. Og flere små sø( flink å satt de tilbake) Så muligheten er der. Synd med noen av våre nye borgere som dro masse sø på 25 cm...de hadde dratt når jeg kom. Men fiskeren var litt satt ut at ingen kontrollerer... Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemte meg på Torsdag at etter jobben skulle jeg ta en tur ut i Sandebukta for å prøve å lure en eller flere ørreter.Mai kan være en spennede mnd å fiske ørret med flue,da fisker jeg kun om natten.Kl ble 2200 og turen gikk ut til min beste plass som jeg skulle prøve ut først,var det ikke noe der så skulle jeg reise ut til en Hotspot plass som er meget bra i Mai.Den plassen har gitt meg mange flotte ørreter og mange fine opplevelser med flustanga opp gjennom årene

Jeg gikk ut på min store sten og dro ut fluesnøre,etter 15 min fiske så hugg det til på flua og for en fight det ble,etter mange utras og mange hopp så fikk jeg fisken i håven og for en fisk smell feit,skulle tro den hadde vært i et oppdrets annlegg,vekt 1,6 kilo.Etter dette så ble det helt stille,så jeg bestemte meg for å dra til min hotspot plass.Var der kl 0130.Startet fiske umidelbart og fikk fisk på 3 kastet,flott fisk 1,3 kilo.Etter en stunds fiske satt den på flua igjen,det ble nok en flott fight før den gikk i håven,nok en feit og vakker fisk, vekt 1,2kilo.Etter dette ble det 2 til som veide 0,5 kilo hver.De filleterte jeg som skulle bli middag på lørdag.De var knall røde i kjøttet,regne fjell ørreten.De hadde sild i magen begge 2.Ble en liten ørret til,75 gram he he skjønte ikke det gikk ann å få så liten ørret på så stor flue(krok 6)Ble ett par torsker også,de var små,Så de satte jeg ut igjen.Nå hadde klokken blitt 0245 så det var på tide å reise hjem,så nok en gang hadde hotspot plassen gitt bra med fisk :thumbsup: 5 stk på 1 time og et kvarte :rolleyes:

004.jpg

Her er bildene av de 3 Største oppe på en utbretta VG 1,6 1,2 og 1,3KG

002.jpg

Var en tur å prøvde der natt til lørdag også,men da var det ikke like mye fart i ørreten,fikk en på 1,2 kilo til slutt.

006-1.jpg

Utrolig fin fangst - Gratulerer

Personlig hadde jeg satt ut de minste.

Sjøfalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.