Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørreten er der ute enda,fisk flue natten igjennom.


salamon
 Share

Recommended Posts

Bestemte meg på Torsdag at etter jobben skulle jeg ta en tur ut i Sandebukta for å prøve å lure en eller flere ørreter.Mai kan være en spennede mnd å fiske ørret med flue,da fisker jeg kun om natten.Kl ble 2200 og turen gikk ut til min beste plass som jeg skulle prøve ut først,var det ikke noe der så skulle jeg reise ut til en Hotspot plass som er meget bra i Mai.Den plassen har gitt meg mange flotte ørreter og mange fine opplevelser med flustanga opp gjennom årene

Jeg gikk ut på min store sten og dro ut fluesnøre,etter 15 min fiske så hugg det til på flua og for en fight det ble,etter mange utras og mange hopp så fikk jeg fisken i håven og for en fisk smell feit,skulle tro den hadde vært i et oppdrets annlegg,vekt 1,6 kilo.Etter dette så ble det helt stille,så jeg bestemte meg for å dra til min hotspot plass.Var der kl 0130.Startet fiske umidelbart og fikk fisk på 3 kastet,flott fisk 1,3 kilo.Etter en stunds fiske satt den på flua igjen,det ble nok en flott fight før den gikk i håven,nok en feit og vakker fisk, vekt 1,2kilo.Etter dette ble det 2 til som veide 0,5 kilo hver.De filleterte jeg som skulle bli middag på lørdag.De var knall røde i kjøttet,regne fjell ørreten.De hadde sild i magen begge 2.Ble en liten ørret til,75 gram he he skjønte ikke det gikk ann å få så liten ørret på så stor flue(krok 6)Ble ett par torsker også,de var små,Så de satte jeg ut igjen.Nå hadde klokken blitt 0245 så det var på tide å reise hjem,så nok en gang hadde hotspot plassen gitt bra med fisk :) 5 stk på 1 time og et kvarte :thumbsup:

004.jpg

Her er bildene av de 3 Største oppe på en utbretta VG 1,6 1,2 og 1,3KG

002.jpg

Var en tur å prøvde der natt til lørdag også,men da var det ikke like mye fart i ørreten,fikk en på 1,2 kilo til slutt.

006-1.jpg

Endret av salamon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midt under finalen i Farmen,så tenkte jeg at neeei!! hva gjør jeg her i sofaen når ørretene svømmer rundt der ute i fjorden.

Fikk på meg fiskeklærne og 10 min senere satt jeg i bilen ut til min hotspot plass som har gitt meg masse flotte ørreter i den siste tiden.Etter 20 min biltur var jeg der.Vannet var helt blankt men det gjør ikke noe på natta,men en ting var oppe på himmelen som jeg ikke likte,månen... :D Tok noen sleng med flua men det var ikke noe liv den første halvtimen,så det begynte å trekke skyer i fra Drammen mot månen,skulle den bli borte ville sjansen øke :shiftyninja: Syns det virket mistenkelig stille der,så jeg bestemte meg for å kjøre lengre ut i fjorden til min andre gode plass.Når jeg kom dit var månen borte :D Jeg kom meg ut til plassen og nå hadde jeg trua.La ut flua i et halv langt kast dro litt mer fluesnøre ut i kurven før jeg la ut kastet igjen med full lengde...og der kom det et tungt og kontant hugg i flua,den satt og det var stor fisk som satt på flua.Den gjorde et skikkelig utras før den hoppet høyt i været før den dro ut masse meter.Etter dette roet den seg ned litt,fikk fisken inn mot meg før jeg satte på lyset og fikk sett fisken,hjertet holdt på og stoppe opp da jeg fikk se fisken.Tankene lurte inne i hodet mitt,det må jo ha vært en fisk på 4+ vil snøre holde.Den tok nok et skikkelig luftig sprang og et skikkelig utras.Nå må den vel ha fått nok håpet jeg og fikk sveivet ørreten inn til meg.Satte et skikkelig press på fisken og der var den i håven,jubelen kom kontant.Å se den fisken som lå i håven var en lettelse,endelig en skikkelig rugg på land igjen...lenge siden sist jeg hadde fått en sånn fisk på land.Fikk tatt livet av fisken,mange bilder ble tatt før den ble hengt på vekta.Spent var jeg..... :unsure:

Vekta stoppet på 4,65 Kilo.Fisken var 69 Cm. Hærlig fight og mer skjedde ikke den natten.Var glad jeg ofret halve finalen i Farmen når man får slike fisker. :fpc:

005.jpg

Endret av salamon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at det har gått bra nå den siste tiden ja,men det er vanskelig.Det er bare og være tålmodig og ikke reise hjem selv om den ikke er der med en gang.Før eller siden så er den der.Det er snakk om å ha trua,bruker den samme flua selv om det ikke blir fisk med en gang :shiftyninja: Fordi den flua har gitt meg utrolig mye fisk,enkel men effektiv :sword: På den plassen som jeg fikk den på 4,65kg har gitt meg stor fisk før.Har fått ørreter på 4,3 og 4,7kg der.Pleier og være fiskere der hver kveld,men de reiser jo hjem når det blir mørkt og det er da jeg tar den :thumbsup: Men det er lenge mellom de størrelsene som jeg fikk her om dagen,ser en del store utpå men de rekker jeg ikke ut til.Så da er filosofien min,at en dag er jeg der når en av de store er innom land for å finne mat og det var jeg på Søndags natta :thumbsu: Men har mange bomturer og da He-he,men det hører med :hocky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

daaaaamn, det der var faenma noen skikkeligt fine aure'r :D

du har ikke ett bedre bilde av flua de? jeg har fiska 2-3-4-5 timer dageligt i 2uker uten noe annet enn litt napping i flua og slukene bryr de seg ikke om, så nå begynner jeg og bli desp

Skal se om jeg kan få til å ta bilde av flua,så får du se hvordan den ser ut :D

Argh... ble ikke lite misunnelig nå altså.. hvorfor får man ikke slik fisk heromkring :/

Gratulerer med nydelige og STORE eksemplarer :D

Hei hei Fiskerinnen :P Artig å få slike fisker,det kan man si.Det er det som driver oss,å klare å få lurt de store er ikke lett men når den sitter der er det en herlig følelse :hug: Er en veldig fin sjøørret stamme her hvor jeg fisker,vet ikke hvordan det er rundt der du bor,du får bare stå på så sitter den nok til slutt for deg også vist det er mye sjøørret der du fisker,vær tålmodig :angel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eika :P

Her ser du hvordan flua ser ut som jeg får så mange fisker på.

Håper du får noen flere fisker nå.Jeg får ikke fisket før på søndag kveld jeg, Men da har jeg fri ei hel uke :D Fordel å gå 4 skift på jobben,da har jeg fri 4de hver uke.Herlig ording for vi som er fiskere.Om ei uke starter Lakse sesongen også,da blir det stort sett bare elva for meg.Fisker for det meste i Hellefoss.Reiser 4 uker til Trøndelag for å fiske Laks,ørret og røye i Juli :D Gleder meg til det :dribble:

051.jpg

Bruker lys oliven krystal chenille i kroppen,i vingen bruker jeg maraboue mørk oliven,legg i krystal flash i vingen som er blå,gull og lilla.Rød Bindetråd,bind dem på streamer krok nummer 6-8.Jeg har brukt krok nummer 6 i det siste

Fisk flua fra det nesten er mørkt og utover i mørket.Dette er den beste flua jeg har i skrinet.

054.jpg

Krokene er litt rustete,men det blir de fort i saltvann :mellow:

Du får binde denne så får du se om du får noe fangst.Jeg bruker kun twist hand til å ta inn flua med,meget effektivt.Jeg har ihvertfall hell med å bruke den tekniken på natta

Dette er ei enkel flue men gud som den fisker.Lykke til i framtia med fisking med flua(hufsetufsa) :thumbsu: Håper du får mere fisk nå og utover.SKITT FISKE!!!.......Forresten hvor fisker du???

Endret av salamon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konge, da skal jeg knyte meg en sånn :D jeg fisker i vestfold rundt helgeroa området og i eidanger fjorden.. Nå har jeg bare en liten matpause før jeg skal ned og fiske igjen, har kun 20m og gå fra husdøra til bryggekanten :thumbsup: sorry for rotette inlegg men jeg har ikke nett til pc'n så må surfe på mobilen.. Du får hyle ut hvis du skal fiske i området her i fremtiden for jeg vet jeg kunne trengt noen tips om fluefiske, skal ikke skryte på meg VM tittel etter kun 2uker med meget aktivt fluefiske

Endret av Eika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var ute og prøvde flua etter ørreten en siste gang før Laksesesongen startet.Prøvde ett par timer natt til Torsdag som ga en feit flott sjøørret på 1kg.Var mye vann i sjøen,sikkert pga. mye vind på Vestlandet.Nå blir det laksefiske framover :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.