Gå til innhold
Fiskersiden

Noen som kjenner til Parsun og Hidea?


Lord Flashheart
 Share

Recommended Posts

Brutter driv å kikke etter ny motor til båten sin. Motor i size 9.9-25hk.

Har sett litt på finn for han og ser at disse to merkene er vesentlig billigere enn andre merker, er det noen som har erfaringer med disse, eller bør han styre unna og snarest komme seg til en yamaha forhandler og tømme lommeboken? Siden en itte har noe kjennskap til disse motorene selv hadde det vært knall med innspill.

Hvis noen vet om en 4-takt i aktuell størrelse er det bare å gi beskjed, tror han kan tenke seg å legge en 10-15 på bordet for en motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Den ene har jeg ikke noe peiling på, Parsun selges, og er vært med i en del tester, og mye er vel likt innenfor. Kina produsert. Det eneste jeg har sett av negative ting har med at oppsettet har vært noe slurvete satt opp på nye motor. Litt dårlig justert gasswirer og tomgang etc.i fra 2009. Men dette er sikkert bedre nå i dag. I Sverige har de vært på markedet lenger. Så å google litt gir sikkert litt info.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at folk fra hele østlandet drar til langesund for å handle motor hos haugerød. en tidligere venn sparte kr.8000 da han tok en halvtime i bilen å kjørte hit fra kragerø da han handlet en 30 hk.så om du holder til i øst kan det være lurt å sjekke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å virke bakstreversk, men hvis jeg skal ut på havet ser jeg helst at utenbordsmotoren er av et fabrikat som har vært en stund på markedet. Er det jeg som har betalt for motoren, ser jeg helst at den i tillegg er av japansk fabrikat.

Skal jeg ut på en liten innsjø, og båten har årer, spiller det mindre rolle for meg hvem som har laget motoren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.