Gå til innhold
Fiskersiden

Smårampete fiske nordpå


cb
 Share

Recommended Posts

Testet en lite besøkt plass nordpå, og i løpet av ei uke ble det 26 kveiter på oss. Ikke ille med tanke på at vi ikke var lokalkjente der oppe. Ikke Troms-dim på fisken, men vi kjørte i det minste c&r på fisk på 150 cm+. Siste dagen ble det 14 plater på to mann. Kan ikke gå for dypt inn da AoF har historien, men det blir nok en ny tur i løpet av året. Kikkefiske etter stor kveite lokker! Torsk på 12-13 på flue ble det også. Og vi har knapt skrapet på overflata ennå. Enn så lenge er fisket der oppe temmelig jomfruelig, men med endel research kan det bli bra om man styrer unna frysebilfiskerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Antar at dere har vært nord i Nordland. NSA holder på å etablere seg i området. Har også et par kompiser som fisket der i fjor og er der nå. De rapporterer om samme dagsfangster. Mesteparten 5-20 med en og annen større fisk innimellom. 100% C&K.

Har også et par kompiser som bor i området og har fisket godt på stang uten å gjøre noe vesen ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Antar at dere har vært nord i Nordland. NSA holder på å etablere seg i området. Har også et par kompiser som fisket der i fjor og er der nå. De rapporterer om samme dagsfangster. Mesteparten 5-20 med en og annen større fisk innimellom. 100% C&K.

Har også et par kompiser som bor i området og har fisket godt på stang uten å gjøre noe vesen ut av det.

Er du sikker på at det er i Vesterålen NSA holder på å etablere seg og ikke i Lofoten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulighetene må jo være nærmest ubegrenset nordpå? Skal man ha lett tilgang til kai, senger, bensin, mat og renovasjon for en haug med sultne og tørste dansker, svensker og tyskere er det selvfølgelig noen begrensninger. Men for en selvhjulpen gjeng med staute nordmenn med utstyret i orden må det være enormt mange jomfruplasser....

Hadde jeg hatt nok penger (og tid) skulle jeg tilbrakt somrene nord for polarsirkelen i en temmelig fet fiskebåt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*liker*

når var det du kom oppover?

Thomcon, jeg og to til lander 7. september. Håper Frank har bunkers stående ved hytta, for jeg mistenker at det blir en del båtkjøring. Bare han nå ikke sliter seg ut før den tid, for vi har booket en dag med guiding. Hadde vært kjipt hvis det er som i syden, at alle er drittleie turistene når det lir mot høsten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.