Gå til innhold
Fiskersiden

Hoffsdammen


Carla
 Share

Recommended Posts

ørret og abbor og ål. pluss karuss og sørv- som noen har satt ut der nylig. kan være ok ørret på 300-400 g i smestaddammen. mens nedre smestaddam har vokst igjen dessverre, den var best for 25 år siden. lars og lars har et program fra smestaddammen fra i fjor hvor de tar en 400 grams ørret.

regner med det er disse du mener. hoffsdammen-nede ved hoff -er det ikke noe særlig igjen av- den er fylt igjen av slam og for grunn. på midten av 80-tallet var det moro der. fikk abbor på 250 gram- en gang fikk vi fire stykker! og ørret på 400-500 gram- fordi dammen var dypere enn i dag. og oppi bekken fikk jeg 3 ørreter over 30cm på en tur da jeg var 13 år- det var stort ! ingen av dem var under 300 gram....

nå ble jeg sentimental. det var tider det.

så på kart nå. smestaddammen er lik hoffsdammen. den har vel blitt byttet navn på da. jeg fikk alltid høre den het smestaddammen.

det jeg sier er hoffsdammen ligger nesten ved skøyen-ved hyttetunet en km fra den største dammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Hoffsdammen er det samme som Smestaddammen.

Nei, Hoffsdammen er ikke det samme som Smestaddammen. Hoffsdammen ligger ved Hoffsveien 25, et godt stykke nedenfor Smestaddammen. Her ble Hoffselva demmet opp. Det er ingen dam her lenger, men demningen skal være her fortsatt. Sjekk gjerne med noen nett-kart, så vil du finne to Smedstadammer, Den største, Øvre Smedstaddammen ligger ved Ringveien.

http://kart.finn.no/

http://www.1881.no/Kart/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.