Gå til innhold
Fiskersiden

Ich bien ein blikkenkaster....


Remy
 Share

Recommended Posts

Eg tar av meg capsen for ein som endeleg byrjer å verta ein komplett fisker, men hugs å sjå bak deg når du skal kaste, Remy, det vert ei hel....s floke ellers.... :P

ja huff, kratt ass... :) Komplett laksefisker takk, ellers har jeg vært rund i kantene med all slags fiske. Selv om ørret er fluefiske 100% :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så var ett døgn unnagjort i dødens elv, Drammenselva. Skjedde svært lite. Kjenning av fisk. Til og med Gabrielsen var rimelig oppgitt når jeg dro. Førte gang jeg har fisket på midtskjæret. Var jo noen hyggelig folk der og. Men den fabrikkstøyen osv.... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at Gaula er usedavanelig kjedelig i år, sikter jeg inn Orkla som favorit elv i Trøndelag. MEN, i morgen skal jeg tilbake til Drammenselva, igjen med Gabbe. Og i morgen skal jeg ha røklaksen. Siden det er "ok" å ta fisk i Drammenselva får det blir i drammen røkelaksen kommer i fra. MEN, er den ovr 15 skal den ut igjen :) Så jeg har plukket doggiser i kveld til krampa i ryggen tok meg, ble god fangst også. Episk! Naboen stod plutselig rett ved siden av meg med lommelykt og lyste ned i gresset "hva leiter vi etter sa han" og jeg lo meg skakk. Han trodde jeg hadde mistet bilnøkler eller noe annet viktig, og når jeg fortalte at det var slimete ekle greier jeg letet etter ristet han på hodet og gikk igjen. Skjønner han veeeeeldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remy viste i Gaula at han lett mestra slukfisket, så om han perser med mark i enden av snøret vert eg ikkje overraska. Det å kunne lesa ei elv, samt vera oppmerksom på korleis agnet vert presentert, er viktigare enn noko anna, uannsett kva agn ein presenterer. Tvi, tvi, Remy! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 16 stk som kjempet om 5 rødekort i dag. Svein fulgte trekningen med argusøyne, mens jeg slappet bedaglig av med en kaffe og følte det var så som så om jeg fikk kort eller ikke. Desverre fikk ikke Svein kort og når han fortalte at jeg fikk og ikke han syns jeg det ble litt kjipt. Fiske alene sammens med gale morderfiskere på rød sone fristet mindre. Men Svein er verdens hyggeligste og ble til sent på kveld. Morsom prat og nyttige tips. Og ikke minst prosent regning. Men det skulle vise seg at morderfiskere faktisk var en gjeng hyggelige folk det også. Nå har jeg presentert fluer og sluker til gullmedaljens regler, men ingen laks hsr valgt å ta. Trøsten er enn så lenge at ingen andre heller har båret frukter av å fiske på det berømmelige kulefisket som pågår nå. Men i morgen sitter røklaksen så fremt den er under femten kilo da. Om det blir på mark, flue eller sluk får tiden og forholdene vise.Nå er det natta baki min kjære bil og oppblåsbare seng og drømmene går mot noen andre elver som snart skal besøkes. Tvi tvi. Takk for hyggelige ord Even

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, følger Remy`s utvikling med interesse B)

Først kom jernplatene fram, så begynte han jaggu å plukke mark også. Mark da gitt ! Og nå snakker`n om røkelaksen, den under 15 kilo da hehe. For de større skal enda slippes ut. Neste år er han blitt en laksemorder han også, uansett størrelse. Så jeg får vel bare si: Velkommen i Murder Club And Blood Skvettings B)

Så er enda en fluefisker totalt ødelagt, jeg har sett mange gjennom tidene. Så det er en helt naturlig utvikling dette, man blir en sann sportsfisker til slutt uansett :D

Tror det hadde gjort seg med en 18-kilos avstøpning i nyleiligheten Remy :)

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk. Sølvreven, du behøver ikke være redd. Jeg bare prøver meg for å se og ha noe å gjøre før fluesesongen drar i gang. I drammen kan jeg med "bedre" savittighet ta meg en fisk, men spørs om den ikke hadde gått ut den og :)

Fisket hardt i ett døgn nå, sliten som fy. Tar på det fisket der på ryggen. Har kort fortalt hatt ett napp. Det ble landet to mindre laks og ett beist på 17kg. To av fiskene på samme mannen. Blå vest dro vel opp 5 og på gul sone var det texas. Lite fisk å se. Men drammens elva er jaggu moro å fiske i. Ikke bare er det faktisk veldig mye hyggelige mennesker der, men man får så mye rart på kroken. Tror jeg har fått 5 tubefluer, 3 marktakler og 2 sluker pluss noen søkker og noen hundre meter med sene. Moro, man mister litt og får litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du fikk et bra inntrykk av elva og fiskerne der - og du fikk jo se at det går an å få skikkelig laks i Drammenselva også. Synd du ikke selv fikk fisk, men men.

Tror rett og slett det var uflaks at du ikke fikk, for du fisket veldig bra de to timene jeg var der - du burde ha fått laks. Tror du allerede er en god sluk/søkke-fisker og har potensiale til å bli en skikkelig god sluk/søkke-fisker :)

Neste år ser vi deg på Kultiveringssonen med 130 grams søkker og reker med 2 ( B) ) treblekroker i B)

Vet du om det var mange på trekningen i dag forresten?

Og ja - nå stikker jeg på den grillfesten vi begge var invitert på - tviler på at jeg ser deg der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter nå og gleder meg vilt til Gaula evt. vil synke ned mot 20 kubikk. For da skal jeg på slukjakt og blyjakt. Det ble dratt opp et "kråkereir" her forleden av en kjenning. Ca. en halv sportsbutikk med fiskeutstyr bare der :) Du vet, vi har ei grunne uti elva, som alle skal fiske på. For det ble sett en sværing der for noen dager siden som nå sikkert er oppe i Haltdalen. Og dønn fast hver bidige gang, unntatt jeg da :D Man skal vite hvilken vekt man skal ha på sluken uti der etter hvert som elva synker. Mark/søkke er det bare å glemme. Laksefiske er ikke for lettere eldre kailla har jeg endelig funnet ut. Kjenner på ryggen at man ikke er noen ungfole lenger. En halv time er mere enn nok, så går ryggen nesten av ! Så jeg lurer på om jeg blir 100% ufør etter denne sesongen B)

Jeg blir like forbauset hver gang når det dras opp utstyr fra berømte fester i bunnen. Der skal jeg si det er mange rare patenter på markfortom, og mange rare sluker og like rare festeanordninger B)

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja moro å dra opp alt rælet, spesielt når det er så lett å få opp. Tenke seg til at jeg bare bruker 0,46 også :o! Men tror jeg skal avstå fra markfiske. Er jo titalls år siden jeg har fisket med mark i det hele tatt. Når man trer på disse store doggisene vrir de seg i smerte. De vrikker og vrir seg unna kroken. Syns det er motbydelig og uappettielig når den utøver så mye smerte! Håper på ett forbud snart mot det der. Har dårlig samvittighet :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så sikker på om doggisene vrir seg i smerte. Kan jo hende de vrir seg i ekstase og pur glede over å få være midtpunktet når laksen tar. Ellers er jeg ikke enig i ditt ønske om et forbud mot bruk av mark. De som synes det er vemmelig kan jo bare la være å bruke mark.

Forøvrig har jeg tre store kasser med en flott blanding av feite doggiser, reale blånakker og litt av de mindre røde. Men jeg har også gjort klar flueredskapen. Og jeg drar til Gaula i morra 19/6 og blir en uke. Men denne gangen uten de store forventningene. Men man treffer jo gamle kjente. Og det er litt av fiskinga det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så måte må jeg bare innrømme at jeg kanskje er den i Gaula som har pint flest doggiser de siste 20 årene :thumbsup: Skremmende antall for å si det mildt.

Begynner faktisk sjøl å synes litt synd på dem når den svære "nåla" fra beakangelen går som et spyd gjennom de feite skapningene. En ting er norsk mark, ikke med tanke på å pine marken.

Men med tanke på hvilke mengder det nå er som blir importert fra utlandet og brukes oppi elvene våre. Danskene har jo med lassevis med mark. Og endel av de importerer doggiser fra Canada. Dette kan da umulig være lov !?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser nå dette som import av levende agn fra utlandet. Og betviler at disse er tillatt å bruke i våre vassdrag. Hadde vært interessant å sett reglene ang. dette hvis noen klarer å hoste de opp.

Ja, Silver, du er inne på problemet med importert, levande, agn, og det er jo import av slike ting som har ført til nye arter av insekt og ei innblanding av fremmend dna i norske bestander. Konsekvensane av dette er uviss, men eg ser for meg at fremmande arter, som tigerormane til danskane feks, kan danna lokale bestander.Tigerormane er importert til Danmark, store ,seige marker som fisker godt, og som held lenge på kroken.

Eg traff for ein del år sidan på ein gjeng tyskere med eit stort utvalg av levande agn, åmer og mark av ymse slag. Dei hadde bøtter med forskjellige rom med diverse arter i. Dette var heilt sikkert andre arter enn det vi finn i norsk fauna. :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.